Gröna Lund.


Vi var på badet igår med min mamma och pappa innan vi beslutade oss för att gå hem då Evelyn inte ville vara med mer. Lillpluttan fick smaka lite banan.

Igår begav jag mig själv på temamiddagen hemma hos Kimmi så fick R vara hemma med Evelyn så hon fick ha lugn och ro när hon var så kinkig. Vi bjöds på f*rbannat god mat måste jag säga, landet de hade valt var Etiopien. Så vi bjöds alltså på etiopisk mat och det var skitgott verkligen. Jag ska nästan försöka göra en kycklinggryta som vi fick där själv någon dag.
När våra magar var mätta satte vi oss ute på balkongen där det hade gjorts om till en myshörna med ljus, tyg, filtar, kuddar och vattenpipor. Där ute satt vi i säkert tre timmar, 11 personer var vi som satt på golvet ute på balkongen. Hur trevligt som helst, alla pratade en massa minnen från gymnasiet och tidigare. Skratta gjorde vi som tusan, Cribbe stod för en hel del sjuka historier som lockade fram en del skratt. Vattenpipa blev det också en del av. Det var en sisådär evighet sedan jag rökte vattenpipa sist, vi som brukade röka det ganska ofta under en period. Äpple och vattenmelon körde vi igår.
Jag kan tala om för er att mina kroppsdelar somnade lite om vartannat och jag kände mig som 100 år när det var dags att ställa sig upp efter timmarna på balkongen. Men oj oj oj vad roligt det var. Strax efter ett på natten rullade bilen in på parkeringen och jag var hemma för att kvickt slänga mig i sängen och sussa.
Kameran glömde jag tyvärr hemma så jag har inga kort ifrån middagen, vilket jag gärna hade haft för att kunna visa hur mysigt vi hade det när vi satt och rökte vattenpipa och snackade en massa skit allihopa.


Idag har vi haft en riktigt bra dag. Evelyn vaknade på bra humör imorse och ingen var gladare än mig oh R för det. Vi hade nämligen planerat att åka till Grönan med lite vänner. Hade hon varit som igår hade vi blivit tvugna att ställa in kalaset men så blev inte fallet. Vi tog bilen till Valhallavägen där vi parkerade och sedan promenerade ut på Djurgården. De andra åkte tåg så vi mötte upp dem där inne. Vi gick omkring och kikade, åt nachos, gick i lustiga huset och åkte kvasten. Meningen var inte egentligen att vi skulle åka dit för att åka en massa grejer utan mest för att det är mysigt att gå omkring där, umgås, äta god mat och så. Men vi åkte Kvasten och gick i lustiga huset iallafall. R var kvar med lillan så han åkte ingenting men han var nog inte så ledsen för det, han hade ingen lust att åka ändå. För övrigt tycker jag att Insane såg hysteriskt rolig ut, lite läskig men rolig. Karlstadsborna (Cattis pojkvän + kompis) som var med stod i kö i en 40 minuter till den och vem tusan orkar det? Nästa gång måste jag åka den..

         
Karlstadsborna och Kimmi. Evelyn känner påi Rs ansikte. Kims näsa är rolig den också.


Evelyn sysselsatte sig med att sitta och bita på flaskan en stund.

         
Gosungen somnade. Kim äter mat. Karlstadianerna!

    
Man kan busa mycket med en mugg.

    
Titta på ankorna i vattnet. Gladskiten.

         
Kim mumsar Nachos. Jag skulle spela lite. Sockervadd är det måste på Grönan.

Halv tio kom vi hem igen efter en mysig dag i goda vänner sällskap. Evelyn var glad och nöjd förutom när hon var hungrig. Hon ville iofs inte sitta i vagnen hela tiden men det förstår jag. Det är ju mycket roligare att vara med uppe och titta på allt som rör sig. En riktigt bra dag har vi haft och det behövdes efter gårdagen. Vad jag är tacksam över min fina lilla familj och mina vänner också såklart. Resten av gänget fortsatte på någon Stand Up grej på Grönanteatern med Magnus Betner men det passade inte riktigt oss småbarnföräldrar så vi promenixade till bilen istället.

Läggdags om en kortis för jag är faktiskt himla trött nu efter allt stående och gående där borta. Jag ska bara ladda upp ett litet videoklipp från idag här i bloggen som jag tyckte att ni kunde få kika på för det var minsan lite roligt.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback