Healthy pie!

 
Pajen som jag gjorde igår blev super god. Meningen var att det skulle vara en hallonpaj men jag hade nästan slut på hallon så istället blev det en bärpaj med hallon, jordgubbar, vinbär & blåbär. Inte helt fel det heller men jag hade föredragit den med bara hallon, eller blåbär för den delen.
 
Jag är otroligt dålig på att måtta när jag håller till i köket, höftar i princip alltid men jag har försökt få till ett recept så att ni kan prova själva.
 
3 msk mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
1-1½ dl fiberhavregryn
Lite mindre än 1 msk stevia
2 msk smält kokosolja
1 msk mandelmjölk
1 äggvita
En nypa vaniljpulver
 
Blanda alla torra ingredienser innan ni blandar i oljan, mjölken & äggvitan. Det ska ha ungefär samma konsistens som vanlig smuldeg när det är klart, för torrt? Ha i lite mer mandelmjölk.
Lägg valfria bär i en pajform och täck med smuldegen. Ställ in i ugnen i 20-25 minuter på 200 grader.
 
Serveringsförslag: Vaniljkvarg blandat med keso.
Kvarg, keso, vaniljpulver/vaniljextrakt och Stevia. Blanda och njut tillsammans med pajen!
 
Det här receptet räckte till tre små pajer. Lite svårt dock att veta exakt då jag som sagt var inte använde recept utan körde helt på känn. Jag får nog bli lite bättre på att måtta så att jag kan föra allt det goda vidare ordentligt till er. Haha!
 
 
/ Sandr0o
 
 

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback