Happy Camper!

Det luktar sommar ute vänner. Det luktar verkligen verkligen sommar. Det är väl underbart om något? Jag blev alldeles lyrisk när vi gick under ett par träd som stod i blom och det doftade himmelskt.
Snart är du här fantastiska sommar!
 
Vi har lämnat Evelyn på förskolan. Dagen till ära fick hon cykla till förskolan och jag hade förberett mig på ett mindre kaos då hon inte alltid orkar cykla och har ett tålamod efter sin morsa. Oftast blir det tjafs när lilla fröken ska ut på cykeltur då hon så himla lätt ger upp och då blir grinig och arg MEN idag gick det helt galant.
Inte ett endaste litet knyst om någonting. Hon cyklade på och klarade tillomed den långa uppförsbacken helt själv, där hade jag stenhårt räknat med att behöva hjälpa till. Det blev en väldans bra start på dagen det där!
 
 
Inte nog med det så är det förskolans dag idag så dem ska ha hattparad på förskolan och gå runt i Väsby och fira. Fullt med ballonger hade dem satt upp vid ingången till Evelyns avdelning. Det blir nog en kul dag för henne på förskolan tror jag! Det är föräldrafika med aktiviteter mellan 14-17 också, jag tänkte vara där till 14 men vi får se hur det går eftersom jag har Millie med mig. Det är ju lite hon som bestämmer det mesta just nu!
I vilket fall tänkte jag packa ned lite picknick så att vi kan stanna till i lekparken påväg hem, äta lite mellis och leka om vädret fortfarande är fint.
 
 
Millie sover och jag skulle egentligen vilja göra detsamma men jag har så svårt att ignorera det fina vädret. Igår somnade hon vid 21.30 och vaknade strax efter midnatt för mat och sedan vid 03 och vaknade för dagen vid strax före 07. Natten innan ville hon bara ha mat vid 03 och tog sedan morgon vid sjutiden som vanligt.
Mina ögon går lite halvt i kors. Vi är inte direkt vana med att behöva vakna flera gånger per natt längre. Vi har överlag varit väldigt bortskämda med sömn då Evelyn började sova hela nätter vid 6 veckor. Tänk om Millie ville göra detsamma, haha I wish!
Jag ska inte klaga för fem öre egentligen. Vi har fått en snäll liten bebis so far, när hon vaknar på nätterna är det oftast bara mat som gäller och sedan somnar hon om. Peppar peppar!
 
/ Sandr0o
 

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback