Bananapancakes.

På balkongen har jag placerat mig. Planen var egentligen att ta en liten tupplur nu när Millie sover men jag har förbannat svårt att stänga in mig när solen skiner. Natten var inte alls rolig pga väldigt få timmar med sömn, en sisådär 4 timmar kanske. Ni kan tro att jag både ser ut och beter mig som en zombie idag, yepp yepp!
Men som sagt sol ute så sova får jag göra en annan dag, eller i graven helt enkelt. Den energi som solstrålarna ger piggar ju upp en hel del också!

Jag har precis ätit lunch här. Det blev bananpannkakor idag, för första gången. Jag har tänkt prova i hundra år men det har aldrig blivit av men nu så.
Jag säger bara en sak - DELICIOUS!
Jag valde att toppa mina pancakes med hallon&jordgubbskeso & en klick jordnötssmör. Det smakade helt underbart verkligen!

Det bästa av allt är att det är barnsligt lätt att göra - mosa 1 banan och blanda med 2 ägg & en nypa salt. Rör om till en jämn smet och stek!
Sedan blandade jag bara mosade hallon & jordgubbar med keso & lite kvarg. Hällde även över lite mosade hallon & jordgubbar som blev över.

Ni måste prova!


Kommentarer
Postat av: Therese

Ser ljuvligt ut! Jag testade att göra fast då hade jag äggvita,banan och kvarg i smeten. riktigt gott det med! ;)

2013-05-28 @ 22:56:43

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback