Namn.

Kvällen har jag spenderat med att surfa runt efter namn till bebis i magen.
Det börjar ju dra ihop sig litegrann med 32 dagar kvar till bf.
5 namn finns med på "listan" just nu och jag gillar alla namnen väldigt mycket.

Alina
Elicia
Millie
Minelle
Melize (från början hade vi Elise som ju är väldigt likt men vi gillade detta namn mer)

Rs favoriter är Minelle & Millie och han har äntligen insett att det inte kommer att bli någon Elaine, det känns helt enkelt inte rätt hos mig.
Som ni kanske ser så gillar vi lite lagom ovanliga namn.
Jag tror att vi har hittat dem vi gillar och kan sluta leta efter nya namn att bygga på listan med, nu gäller det bara att bestämma sig.

Sedan kommer nästa problem, nämligen ett andranamn. Evelyn heter ju Sandra efter mig i andranamn så nu är frågan vad lilla bebis ska få för andranamn. R tycker att vi bara ska ta något namn som vi tycker om och jag vet inte riktigt vad jag tycker eftersom Evelyn som sagt fick sitt andranamn efter mig, båda kan ju dock inte ha samma känns det som. Jaja det löser sig det med!

Såååå.. Vad säger ni om namnen folket där ute?


Kommentarer
Postat av: Michelle

Jättefina namn! Jag gillade Elicia!! Har inte Du något mellannamn som lilla syster också kan heta i mellannamn? Då heter båda sina döttrar någonting från dig. :)

2013-04-01 @ 09:03:23
Postat av: sanna

YES! Äntligen lite namn haha! =) Jag röstar fortfarande på millie ELLER Minelle! De va också superfint och det har jag aldrig hört förut!

Jag tycker nog att hon kan få heta millie vanillie i andra namn :P hahah eller sandra2 kanske?

Ne men kanske bara något från pappas sida då? inte direkt roberta kanske men typ efter faster?? =) very cute! :) puss

Svar: Både Millie och Minelle är mina favoriter :) åhhh hur ska man kunna bestämma sig? haha var ju sååå mycket lättare första gången ;D puss
Sandr0os

Postat av: Cattis

Elicia och Minelle tyckte jag va väldans fina :) Trökigt att vi inte kunde ses idag!!

Svar: Känns som att vi hittat några riktiga gobitar iaf :) haha jag saknar diiig min vän!
Sandr0os

2013-04-01 @ 16:18:17
Postat av: bella

Riktigt fina namn måste jag säga, håller med michelle om elicia :) Som andra namn, vad finns i släkten? tagit reda på det? o nu tänkte jag från båda sidorna och nej inte elisabeth som typ alla heter :P

Svar: I min släkt finns inte ett endaste fint namn vad jag vet.. haha och Elisabeth heter jag i mellannamn som resten av Sverige så no way på den ja ;D Roberto får leta i er släkt men det enda tjejnamn han kommer på är Marta förutom ditt då ;D
Sandr0os

2013-04-02 @ 08:57:59
Postat av: bella

haha ja elisabeth heter ja med i andra namn :P Marta, mjaaa Luska lite med tanten och gubben så kanske ni hittar något guldkorn :)

2013-04-04 @ 21:29:50

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback