Proteinpancakes.

Jag har varit och kört rygg & biceps ikväll. Detta betyder att mitt mål för veckan är avklarat. Jag har satt som mål att träna minst 3 gånger i veckan, det kommer jag alltid att kunna hitta tid till. Blir det fler än så är det bara en fantastisk bonus!
På söndag ska jag spela squash med min pappa & kanske lillebror så jag lyckas skrapa ihop 4 pass iallafall.

Hur som är det inte därför jag kikar in här. Jag har nämligen precis klämt i mig världens godaste postworkout mål, proteinpannkakor med smak av hasselnöt/choklad varvat med blåbär&hallon-kvarg toppad med chokladsås & kakaonibs. Hahaha alltså ni kan inte förstå hur gott det var, sinnessjukt! Det var garanterat inte sista gången jag gjorde dessa. Recept? Okejråååå!


1 äggvita
1 msk kvarg
½ mosad banan
1 skopa proteinpulver (choklad/hasselnöt från fitnessguru)
2 msk havregryn
1 krm bakpulver
1 msk kakao
½ msk hasselnötsmjölk

Blanda alla ingredienser. Stek på låg värme. Jag gör dem ungefär lika stora som plättar, lättare så.
Chokladsåsen är gjord av en klick jordnötssmör, 1/4 banan, lite kakao och mandelmjölk till önskad konsistens.

Eat and enjoy and you will!




Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback