Chocolatepie.

I lördags var min andra halva sugen på något smarrigt så jag slängde ihop en vettig chokladpaj, no junk som ni vet vid det här laget.


Botten:
3 msk kvarg
1 msk kakao
3/4 dl havregryn
1,5 msk mandelmjöl
1 msk Stevia

Fyllning:
1 äggvita
3/4 dl kvarg
1 msk kakao
1 msk jordnötssmör
1/4 banan
Lite stevia

Sätt ugnen på 200 C. Blanda alla ingredienser till bottnen och bre ut smeten i en ugnsäker form. Vispa äggvitan till fyllningen hårt. Mosa bananen och blanda samman den med jordnötssmöret, kvargen & kakaon. Vänd försiktigt ner röran i äggvitan.
Lägg i fyllningen på pajskalet och sätt in i ugnen i cirka 12 minuter.
Servera med vad du vill, hemma hos oss är vaniljkvarg & varma bär en given favorit till typ allt. Jag kan tänka mig att det blir toksmarrigt att servera med banankvarg eller jordnötssmörsfluff!





Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej Sandra!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se


Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback