Ketosis.

Klockan har passerat midnatt och här ligger jag i min säng med en snarkande sambo bredvid. Jag kan inte sova!
Jag är hur pigg som helst och känner mer för att snöra på mig löpardojerna och ge mig ut på en runda. Hela kvällen har varit likadan, energin på topp.
Kanske att det kan vara så att min kropp redan hoppat in i ketos, en jävla energi brukar ju vara ett gott tecken. Det borde inte vara helt omöjligt då jag undvek kolhydrater innan vilket ju borde betyda att mina glykogendepåer inte tar lika lång tid att tömma. Lägg till att jag tränar hårt och försöker hålla mig så lågt jag bara kan på kolhydraterna nu.

Jag väger precis allting jag äter. Jag älskar den stenkollen man får på vad man egentligen får i sig. Sedan älskar jag utmaningen. Jag älskar att experimentera och när kroppen utan tvekan är i ketos ska jag börja prova mig fram och se om jag kan öka mitt proteinintag utan att kroppen omvandlar det till glykos. Det borde rimligtvis fungera om jag fortsätter träna som ett djur, hålla kolhydraterna lågt som attan och äter tillräckligt med fett. Oh so exciting!

Idag körde jag världens bästa benpass på gymmet. Energin var sanslös och jag svettades som en liten gris, jag som mest svettas en massa vid cardio.
Jag hade utan tvekan kunnat spendera flera flera timmar där idag. Bästa känslan i universum, jag dansar lite mellan seten och ler som en dåre. Tänk om någon skulle filma mig på gymmet, det skulle bli ett gott skratt det. Musik i öronen och min fokus blir dödlig!

Imorgonbitti ska jag och hubby köra rygg & biceps. Om vädret tillåter sedan åker vi med Rs föräldrar och badar.

Pepp på livet!


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback