Ett namn.

Det här med namn visar sig bli en komplicerad fråga denna gången.
När vi väntade Evelyn fanns det aldrig någon tvekan på vad lilla bebisen i magen skulle heta. Jag hade bestämt mig för namnet Evelyn långt innan jag ens blev gravid och det var väl då en väldig tur att även Roberto tyckte om namnet. Så innan vi visste vilket kön bebisen i magen hade så fanns bara ett tjejnamn på vår "lista" och några killnamn (med Angelo i topp).

Denna gången har jag flera fina killnamn på lager men inte alls många tjejnamn. Dålig planering!
Det finns såklart en del fina flicknamn men hittills har jag inte alls fastnat för något speciellt namn, som känns riktigt rätt sådär som Evelyn alltid har gjort.

Sen har R och jag lite olika förslag som inte går ihop, ett namn som han verkligen gillar (Elaine), gillar jag inte alls. Typiskt, haha!

Det skulle även vara roligt om det var ett namn som är lite "halvvanligt" i Chile, eller ja vanligt och vanligt. Evelyn förekommer iaf även i Chile och det är ju lite roligt med tanke på barnens påbrå. Men jag har nästan (finns några få vi gillar) gett upp hoppet om det efter att ha googlat miljoner gånger och kommit fram till att det finns alldeles för många tråkiga och konstiga namn på dessa listor, såsom Antonia, Fernanda, Javiera och så vidare. Det är ju bara feminina böjningar av ett egentligen maskulint namn. Ingen hit här hos oss!

Jag ska inte avslöja dem namn som vi faktiskt gillar riktigt ännu. Vi måste verkligen suga på karamellerna ett tag till! Hur ska vi kunna bestämma oss?

Så come on.. Hit me med era allra finaste tjejnamn.. Give us some inspiration!



Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback