Rawfood-glass.

Häromdagen provade jag att göra raw food-glass för första gången. Smidigt, hälsosamt och även grymt gott visade det sig. No junk! Första gången gjorde jag en jordnötssmörsglass. Hur enkelt som helst!
 
Man skär banan i skivor som man sedan fryser in. Tar ut och tinar dem en sisådär 20 minuter innan man vill göra glassen. Man mixar sedan bananen tills den får en mjukglassliknande konsistens, då tar man i jordnötssmöret och mixar lite till and voila. Om man vill kan man även ha i lite agavehonung men det behövs verkligen inte till denna sorten och man får vara försiktig så att man inte tar för mycket jordnötssmör då det blir himla mäktigt. Antingen äter man glassen på direkten eller så fryser man den en liten stund till. Jag serverade min med hallon & hackade hasselnötter. Mums men man kan inte äta speciellt mycket av den = perfekt!
 
 
Igår kväll gjorde jag min andra omgång med glass men denna gången blev det hallonglass.
OH MY GOD! Den blev himmelsk och väldigt fräsch.
Det är alltid samma bas som gäller, skivad fryst banan som man mixar. Denna gången mixade jag i mango & hallon och åt den precis som den var. Kan tänka mig att det är gott att ha lite färska hallon/jordgubbar/blåbär till också.
 
Som ni märker är det inget skit alls i denna typ av glass. Winning!
 
Tralalalalaa så gott!
 
Har ni bananer hemma som börjar bli bruna? Skiva dem och frys in så är du alltid redo att göra lite raw food-glass. Hur bra som helst!
 
 
/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback