Foodtalk.

Mat mat mat. Jag har ingen direkt energi över till att laga mat när jag kommer hem från jobber egentligen.. MEN det måste ju göras och jag har ett sånt jäkla sug efter att laga mat, även om jag inte alltid orkar.
Igår lagade jag långkok till middag, oxsvansgryta som jag ätit hos min mormor när vi varit yngre. Kom på den rätten häromdagen och var prompt tvunget att haffa tag i receptet och laga den. R var allmänt skeptisk när vi var och köpte köttet men tji fick han. Haha han älskade det! Sög i sig varenda liten slurk gryta på tallriken, sparade tillomed "såsen" i en låda till idag även om själva maten tog slut. Det stod och puttrade i närmare tre timmar på spisen, oh so lovely när köttet trillar av. MUMS det gör vi om!
 
Idag har jag & lillis ätit kokt torsk med potatismos & äggsås till middag. Husman i världsklass säger jag!
Alldeles nyss blev jag hysteriskt sugen på fläsklägg med rotmos (även det från mormor). Det låter ju inte mycket för världen kanske men oj vad gott det är!
 
 
Nej nej nej stopp stopp stopp! Nu får det vara nog med matprat, jag har precis ätit middag men lik förbannat sitter jag här och halvdregglar. Im gonna get fat fat fat, jaja det är ju oundvikligt!
 
Jag tänker viga kvällen åt att försöka knåpa ihop vad jag önskar mig i födelsedagspresent (bara 1 månad kvar nu) och börja kika på födelsedagspresenter till folk som fyller år. Nu drar storfirandet snart igång i vår familj!
 
/ Sandr0o
 
 
 

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback