Chickendinner.

 
Jag & lillis har precis ätit middag. En av mina favvo LCHF-rätter faktiskt, den har gjort stor succé på jobbet när jag haft den i matlåda. Så nedrans gott I tell you! Nu äter jag ju inte enligt LCHF längre, jag tror kroppen behöver lite lagom av allt när man har en liten bebis som bor där inne i  magen. Jag modifierade receptet, matlagningsgrädde istället för vispgrädde. End of story typ. Jag åt det som ni ser med enbart sallad, tomat & gurka till bara för att jag tycker det är så himla gott just precis så och det är väldigt mycket gott i grytan så det behövs inte någon "utfyllnad". Evelyn åt med pasta till och R får det tillsammans med ris i matlådan imorgon.
 
Evelyn är väldigt enkel när det kommer till mat, hon äter alltid det hon bjuds utan problem. Ibland får hon dock för sig att maten som står framför sig är äcklig, innan hon ens har smakat. Ni vet sådär som de små barnen kan hålla på bara för att, idag var en sån dag. Men det gick över väldigt snabbt efter några ord om att man faktiskt måste smaka på maten innan man säger något om den. Evelyn åt i vanlig ordning ordentligt och tyckte inte alls att maten var äcklig utan jättegod. Hon hade lite problem med vitkålen innan hon smakat (påminner ju om lök som hon bara äter om man säger att det heter pluttanplä, typ) men när hon hade smakat sa hon istället "det var inget fel på vitkålen, mums". Duktiga unge!
 
 
 
Nu håller jag mig förhoppningsvis mätt i någon timme iallafall. Ikväll har jag en liten plan om att överraska min man med "gottis" när han kommer hem från jobbet. Han kommer hem lagom till finalen av Masterchef (vårat favvoprogram) så det kan vi njuta till. Hoppas hålla mig mätt tills dess, tveksamt skulle jag säga!!
 
/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback