Så ligger jag här igen.

Igårkväll började jag må väldigt illa och har legat och vridit på mig hela natten, sovit helt värdelöst.
Skulle packa ner matlåda bestående av falukorv men bara tanken på korven fick mig att vilja spy så den fick stanna hemma. Under lilla promenaden till stationen fick jag panikont i magen när jag nästan var framme, var tvungen att sätta armarna på knäna och hänga med huvudet och bara koncentrera mig på att andas.
Det försvann efter någon minut men sedan på jobbet kom det tillbaka igen med jämna mellanrum, jag satt på kontorsgovet, hängde på kassorna och vred mig av smärta. Himla konstig smärta också, det lixom svider något så hysteriskt i övre delen av magen.

Efter en timme på jobbet bestämde jag mig för att gå hem, det går ju inte att gå omkring och ha så där ont till och från.Jag hatar verkligen att sätta jobbet och kollegorna på pottan sådär..

Hoppar på tåget och innan det knappt hinner rulla iväg stannar det innan nästa station pga någon jäkla kontaktledning. Smärtan kom tillbaka och jag andades, folk måste trott jag var fullt normal.
Komiskt att SJ verkligen kan välja sina tillfällen, tack & lov blev det bara några minuter som vi stod stilla. Har hört dem som suttit i nästan en timme idag. Det tackar jag för!

Nu har jag sovit sedan jag kom hem och ringde nyss jobbet och talade om att jag blir hemma imorgon med. Har ingen lust alls att gå och ha ont imorgon och det verkar väldigt luddigt det här och smärtan kommer fortfarande så lika bra att vara hemma och ta det lugnt.
Jag fullkomligt hatar att ha ont i magen, hela kroppen blir som i obalans.
Att det gör ont när jag andas djupt känns konstigt, så brukar det ju kännas när man är förkyld och det är jag iaf inte.

Snart kommer min mamma med min lilla skitunge, så slapp jag ge mig ut. Hoppas lillis känner för film och mys så den här morsan kan vila sig <3






Kommentarer
Postat av: cattis

Magontet kan ju bero på flertal orsaker men har du ont i övre magmunnen så bör du testa med losec som finns på apoteket.. Undvik kaffe, cola, juice.. Låter som magkatarr.. Testa det för att utesluta det om inte annat ;)

Kram på dig gullis. Hoppas det går över fort!

2012-03-27 @ 22:39:09
Postat av: c.

försök även äta med jämna mellanrum, små måltider ofta! För att magsyran ska få nå att jobba med hela tiden.. försök göra det trots illamåendet. Puss

2012-03-27 @ 22:40:17

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback