Lördagskväll.

Vi är mitt uppe i matlagning här hemma. På min ena sida har jag mina underbara sambo och på min andra sida står ett glas Asti med hallon i. Lite lyx såhär en ledig lördagskväll men det blir inte mer än ett glas. Thats enough!

Kvällens middag blir tacos som det visade sig att vi båda var sugna på nere på Ica. Tacokryddan & guacamolekryddan har jag givetvis gjort själv, inte bara är det massa kolhydrater i utan även en massa annat konstgjort som man gärna vill vara utan.

Efter maten blir det mello med kesellaglass som jag hittade på och slängde ihop, finns nog något "riktigt" recept också men jag körde bara på.
Kesella, mixade hallon, vaniljpulver (inte vaniljsocker), stevia & lite kross av mörk choklad. För er som har missat det så finna stevia nu att köpa på Ica, hur bra?
Stevia är ett sötningsmedel som innehåller minst 90 % mindre kalorier än vanligt socker och utvinns från steviaväxten.

Jag smakade på smeten och den var gudomlig, behöver inte ens köra in den i frysen egentligen men jag ville prova helt enkelt.



Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback