Lchf-gottis.

Kesellaglassen blev precis lika god som jag förutspådde efter mitt lilla smakprov.

Jag mixade som sagt var bara en liten näve hallon, slängde i stevia & vaniljpulver. I med en burk kesella & rör om. Hackade lite 70 % choklad och slängde ner och rörde om en sista gång och skjuts in i frysen i några timmar. Ta fram den en liten stund innan du ska äta så att den mjuknar lite och inte är lika kristallig. Tipp fucking topp!

Det här kommer bli mitt "fredagsmys" framöver - kesella, hallon, vaniljpulver & stevia är ju allihopa lchf-godkända. Inget att äta varje dag om man vill gå ned i vikt med hjälp av lchf men litegrann en gång i veckan sådär. I regel är det okej med bär men om du inte har väldigt mycket övervikt att bli av med kan man behöva akta sig för både bär & mejeriprodukter. Allting beror ju på vad man har för mål och en sån här liten avstickare kan dessutom trigga igång sötsuget.
Jag har mitt sötsug helt & hållet under kontroll och det känns fantastiskt med tanke på vilken gottegris jag varit!

Aaaamaziiiing..


Den satsen jag gjorde innehåller på ett ungefär 32 g protein, 27 g fett & 11 g kollisar. Då smaskade jag i mig sisådär halva så mellan 5-6 kollisar, absolut godkänt för gottis!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback