I strävan efter att vara mitt mest hälsosamma jag.

Sedan 20 igår kväll till 20 ikväll har jag fastat. Druckit vatten & cola zero (inte bra med zeron men what to do) under dagen och varit på jobbet all day. Trodde faktiskt att det här skulle bli ett problem men icke då, energinivån har legat på topp och hungern kom smygandes framemot 19 nångång. Vid 20 tiden åt jag grillad kyckling & en kesella, inga konstigheter. Jag ville chocka kroppen och undersöka hur det går till, hur mår man, vad orkar man osv. Känna känslan helt enkelt!
Det var också meningen att det skulle bli en kickstart på den periodiska fastan jag ska starta imorgon.

Det mina kära vänner ska bli intressant. Jag är som ett litet barn dagen för julafton litegrann känner jag. Men visst är det väl härligt när man hittar saker som man tycker är så fantastiskt kul & intressant att pyssla med?
Varför har jag inte fått upp ögonen för det här tidigare - träning/kropp/mat&näring och hela den baletten alltså? Det hade varit något att läsa i skolan det.

Jag kommer köra en periodisk fasta som går ut på att man har ett ätarfönster på 8 timmar och fastar de resterande 16 timmarna. Tex så äter man mellan 12-20, tiden har jag inte riktigt fastställt ännu då det måste passa in med resten av livet också såklart men någonstans där känns som en bra tid.
Jag måste få det att gå ihop med träningen också men det är bara 1 dag i veckan som det kan bli lite knasigt på, då jag tränar sent och behöver äta senare än 20. Då får jag helt enkelt tumma lite på det hela och äta senare och börja fastan senare dagen efter, det där löser sig. Äta efter träningen bör man oavsett såklart alltid göra!

Detta gör jag för att hjälpa viktnedgången lite på traven, öka förbränningen, för att jag tycker det är kul och för att jag strävar efter att vara mitt mest hälsosamma jag.


Då kööööööööööööör vi!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback