Hälsa - provocerande?

 
Det påpekas ofta om min träning och hur jag äter, till både höger och vänster. Övervägande delen av påpekanden är förvånansvärt nog negativa. Vi lever i ett samhälle där det anses fullt normalt och trycka någon chipspåse i veckan och att äta sin lunch på snabbmatsställen var eviga dag. Om man istället är den som försöker äta hälsosamt, ta hand om sig själv i största möjliga mån, träna & motionera i strävan efter att vara sitt bästa möjliga jag - då mina kära vänner blir man påhoppad som om man gjorde någonting fel.
I min värld kommer det aldrig att bli normalt att bomba min kropp med en massa onödigheter on a daily basis. Vi har en kropp som vi ska leva med i gud vet hur många år, varför förbruka den enda kroppen vi har istället för att ta hand om den och ge den vad den behöver.
Med det sagt säger jag inte heller att det är normalt att aldrig någonsin unna sig någonting som man själv tycker är gott. Tycker du om choklad? Njut då för i helvete av lite choklad när du känner att du behöver/vill/kan, det finns ingenting som säger att man behöver trycka en hel chokladkaka varje gång för det. Unna själen!
 
 
Det här med styrketräning är min hobby, min passion och mitt intresse helt enkelt. Jag tränar hårt och jag tränar oftare än average Svensson. Problemet ligger oftast i att jag tränar alldeles för mycket. Om jag istället hade sysslat med låt säga fotboll, tror ni då att folk hade betett sig likadant? Inte en chans säger jag. Det är mer okej att spela fotboll flera gånger i veckan än att styrketräna samma amount. Varför har styrketräning dåligt rykte hos alla "Svenssons" som inte själva pysslar med just det? Im clueless!
En sak som min bättre hälft alltid har sagt stämmer så fruktansvärt bra.
"Man kan aldrig prata träning med någon som inte tränar."
Det är stört omöjligt att försöka diskutera träning med någon som inte har ett mål med sin träning, någon som motionerar och tränar för att det är det man "ska" göra. Därför låter jag mer än gärna bli!
Vill jag träna 5 gånger i veckan, 2 gånger per dag eller 2 gånger i veckan så gör jag det. Jag vet vad jag själv mår bra av och jag tänker under inga omständigheter sätta mitt eget välbefinnande åt sidan.
Det finns bara en av mig!
 
Däremot är det här min blogg, här skriver jag precis vad jag vill och hur jag vill om vad jag vill. Vill jag skriva om träning, då kan ni ge er tusan på att jag tänker skriva om träning. Vill jag skriva om vad jag har shoppat eller vad vi har sysslat med under en dag, då gör jag det med.
Min blogg, mina regler!
 
 Jag tränar för att det är kul, för att jag har ett mål och för att jag mår bra av det.
Jag tänker på vad jag äter för jag vet vad min kropp vill och inte vill ha.
Jag mår bra. Jag är frisk. Jag känner mig stark. Jag är pigg. Jag har massor med energi.
Låter väl ganska ohälsosamt va?
 
Om du tränar hårt får du resultat. Den där armen var rak & slapp när jag inledde min gymkarriär.
 
 
Sug på den ni!
 
/ Sandr0o
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JessICA

Jag tycker att du är helt galet duktig!! Förstår inte varför det är mer acceptabelt att misshandla sin kropp med skräpmat och ingen motion än att röra på sig, äta bra och må bra!

2012-07-24 @ 19:25:43
Postat av: Michelle van Workum

Tycker också du e grym! Som sagt, folk som inte tränar kan man inte ens diskutera träning med! SKRIV MER OM TRÄNING OCH VAD DU ÄTER SANDRIII :)

Postat av: Hanna

Min kära vän, jag är så sjukt stolt över dig hur förbaskat jävla duktig du är och att du inte ger upp! Du är min förebild (i mitt tillstånd just nu blir det inte samma tempo som fröken Karlsson) men det jag vill komma till är att de personer som tycker att de har rätt att klaga på andra inte har varit med hela resan!

Jag ser hur sjukt ini helvete bra du mår, det strålar om dig av lycka och välmående! De som inte tänker ge dig det kanske ska läsa en annan blogg då? Ceep it up babe!

Du är den finaste vännen jag har ! I hela 10 år har vi tryckt i oss vad vi känner för (läskigt föresten att det gått 10 år) för vi var värda det då!

Kära vän du är min och säkert många andras förebild, jag är sjukt stolt över dig och kommer alltid att vara!

LOVE H! <3

2012-07-25 @ 08:09:31
URL: http://hannaostholm.devote.se

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback