Bara en dag på ICA.

Jag kröp ner i sängen med datorn en sväng i väntan på att middagen ska bli klar. Det står två pajer i ugnen, en till mig (lchf-style) och en till Evelyn & R. Det enda som skiljer är mandelmjöl mot vetemjöl och vispgrädde mot matlagningsgrädde. Mandelmjölet var förbannat dyrt så det kändes lite onödigt och nästan ta slut på det för att R och E ska äta, R som äter så förbaskat mycket också. Paj med broccoli, oliver, salami & fetaost och det kan man ju tycka ska bli smaskigt så jag hoppas!


Evelyn leker lite kurragömma i väntan på middagen.

Jag är såååå trött och tack & lov är det bara en arbetsdag kvar för denna veckan. Jag har gått upp hiskeligt tidigt tre dagar i rad och idag var min sjätte arbetsdag i rad på det. Det tar på krafterna och ännu mer så när vi har haft massa folk sjuka i förra veckan och fortsättningsvis i denna veckan. Ibland får man panik alltså på stressen, som idag x antal gånger. På onsdag har nämligen kassaledaren butikens jourtelefonen. Det är den telefonen som alla ringer till - säljare, varuleveranser, kunder, personalen jaa precis alla. Jag är utrustad med denna och med min egen kassaledartelefon, allra bäst är det när båda telefonerna ringer samtidigt, jag har en kund som vill ha hjälp och det är kö som jag måste ta hand om och det under tiden som jag borde ta korgar. Då mina kära vänner är det stressigt även för mig som faktiskt är mer än van. Magknip!
Med andra ord ska det bli skönt att vara ledig imorgon och jobba kortis på fredag. Lovely!

Kvällen tänker jag spendera i soffan eller sängen och jag lär somna tidigt om jag inte tvingar mig att vara vaken för att se Body Of Proof, det är grymt.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback