Sickness.

Jag borde egentligen befinna mig på jobbet nu. Istället ligger jag mestadels hemma i min säng och kikar på tv och känner mig allmänt slut & förstörd. Redan de sista timmarna på jobbet igår kände jag mig helt orkeslös och efter jobbet låg jag mest i soffan och beklagade mig fram till läggdags. Imorse vaknade jag med världens pain i magen, låg lite dubbelvikt och dog en stund innan jag var tvungen att pallra mig iväg till tandläkaren.
Var lite rädd över att bli ruinerad över tandis besöket men det hela slutade på 60 riksdaler istället för 1040 kr. Som hittat då det även ingick puts & polering!

Magontet försvann så jag stack och tränade medan Evy hängde med mormor till jobbet en sväng. Gick helt okej även om jag inte hade min vanliga energi men efterråt ville jag bara gå under jorden. Orkade inte lyfta ett finger och gick omkring i slowmotion här hemma. Kände ännu mer där att dagen kommer gå åt helvete.

Väl på jobbet ville jag bara dö och jag försökte få någon att ta mina sista timmar, det gick inte helt bra och strax innan sju där får jag ett sms av karln om att Evelyn spytt två gånger och antagligen är magsjuk. Då ville jag sätta mig ner på marken och bara gråta, ingen ork alls och så en magsjuk tös på det.
Kom & tänka på en kollega som bor ett stenkast från jobbet och ringde direkt, 10 minuter senare var han på jobbet och bytte av mig. Underbara kollegor man har!

Nu ligger det en utslagen liten tjej i min säng. Jag smet iväg till datorn en snabbis bara men måste snart skynda mig tillbaka, hon har vaknat & spytt lite sådär hej & hå så det är lika bra att vara där så slipper vi kanske tvätta mer än vi måste.

Det gör så ont i mitt mammahjärta att se henne må dåligt.
Denna bilden får också mitt mammahjärta att värka men istället av otrolig stothet & tacksamhet av att få vara mamma till denna fantastiska tjejen


/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback