Julledigt.

Igår klockan 16 var jag jordens lyckligaste människa. Studsade fram och var förbannat glad över att mina 9 jobbdagar var över och att det nu väntade 5 lediga dagar.
Min pappa lämnade Evelyn på mitt jobb och vi mötte upp Cattis för att shoppa till julgodisbak.
Vi spenderade kvällen med att baka massa olika julgodis, 6 olika sorter tror jag det blev. En liten tradition vi har haft de senaste åren, himla mysigt!

Idag har varit en halvdan dag alltså. Vi skulle ju ha kunnat starta ledigheten på bättre sätt. Jag höll på och städade och skulle sätta fart så att det blev gjort, då fick jag in en stor jävla sticka i mitt högra pekfinger. Den har lixom både en ingång och en utgång och går rätt igenom hela fingertoppen. Jag har pillat och pillat men det är helt omöjligt att få ut skiten. Försöker att prova lite olika huskurer så får vi se hur det går tillslut. Just nu har jag lindat in fingret med alsolsprit runt. Hoppas på tur!

R tränade och kom hem och mådde dåligt. Spenderade lite tid vid toalettstolen och sedan dog han i soffan men han verkar TACK & LOV må lite bättre nu. Trodde det var magsjuka först men det verkar vi klarat oss från. Puh!

Jag & Evelyn tog en promenad till centrum för att fixa det sista inför imorgon. Usch säger jag bara! Massor med folk (såklart) och tunga kassar att släpa på. Halvt förstörd när jag kom hem. Sedan har vi slagit in julklappar, städat & fixat.

Nu mina kära vänner är jag slut. Magen och kroppen värker så jag tänker ligga i soffan resten av kvällen och bara vila. Måste ju tänka på min lilla inneboende ❤




Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback