På bättringsvägen.

Vi fick en riktigt dålig start på dagen igår. R var ledig så han & Evelyn hade erbjudit sig att köra mig till jobbet. Vi  gick upp som vanligt, åt frukost, badade & plaskade men så ett tag innan vi skulle åka så blev Evelyn hängig och låg i soffan. Inte mer med det, det vara bara att ge sig iväg ut med henne trots det då jag annars skulle komma sent till jobbet. Tog tempen lite snabbt och hon hade närmare 39 graders feber. Vi stack iväg så att dem kunde släppa mig på jobbet och sen skynda hemåt igen.

På motorvägen strax innan Rotebro spyr Evelyn lite så vi svänger av till Rs jobb och jag springer in med lillis för att torka och fixa. In med damen i bilen medan jag snabbt sprang in på apoteket för att köpa hem alvedon då våran var nästintill slut hemma.
Jag hade ringt jobbet och talat om att jag kunde bli lite sen och när vi nästan var framme insåg jag att jag inte skulle bli sen alls. I samma sekund börjar Evelyn spy hur mycket som helst.
Jag lyfte ur alldeles nedspydd unge och så in med stackars liten alldeles vit i ansiktet på jobbet, av med alla kläder, tvätta, torka, ner med kläderna i påse, greppade en extra påse med risk för flera olyckor under bilfärden hem igen och så fick jag låna en icaskjorta av en kollega som hade en extra i sitt skåp som jag klädde på Evelyn som stod inne på toaletten iklädd endast trosor och skor.

Ut med barn till pappsen i bilen innan jag sprang in för att byta om och stämpla in och springa till info. PUH!
Härlig start va?

Evelyn sov tydligen i stort sett hela dagen igår. Mellan 11.30-18 var hon vaken en timme. Himla bra att hon vilade så mycket för redan på kvällen igår var hon piggare och imorse visade tempen bara 38 grader och nu senast strax under 38. Inga fler spyor heller sen dem hon lyckades pricka in i bilen. Hon spyr väldigt lätt när hon har hög feber. Det går åt rätt håll kan vi konstatera!


Evelyn ville prompt ha Pippi-kläderna på sig idag och det fick hon såklart. Mammas lilla buse!

Jag skulle ha befunnit på mig på jobbet idag men är istället hemma med lillis. Imorgon jobbar både R & jag så då har planen varit, och fortfarande är, att hon ska spendera dagen med sin farmor.
Jag laddar upp inför jobbhelg, 11-22 imorgon & 8-20 på söndag.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback