Nu spyr vi lite galla innan vi går vidare i livet.

Denna dagen tar vi och knöglar ihop och dunkar ner i en papperskorg. Jag har nog aldrig varit med om maken. Precis varenda liten grej som har kunnat gå snett, har gått direkt åt pipsvängen. Med början från 10 imorse tills i samma sekund jag lämnade bygget, för sent dessutom!!!

Det har varit cashguard hit och cashguard dit, krångel på olika kassor som på löpande band, problem vid kortköp pga bankens uppkoppling, extremt mycket paket som kom upp i samma sekund som klockan slog 16 (deadline), för lite personal och det ena med det tredje. Jag har skakat som ett asplöv idag till och från pga av ilska! Det är inte ofta som jag blir arg och visar det, speciellt inte på jobbet. Där är jag alltid sunshinet själv men idag var det impossible att hålla upp den fasaden. Jag har slängt skyltar i papperskorgen, gått och skrikit i paketrummet och haft lite allt möjligt för mig för att spy ut lite frustration mellan varven för att inte explodera.
Jag är utrustad med en telefon när jag jobbar och den har ringt stup i ett, "det går inte att betala med kort", "min kassa har lagt av", "någon har tappat en olivbruk här", "jag behöver kissa", "jag har bara fyra tjugolappar kvar", "blir jag avbytt när jag går hem", "kan du komma en sväng när du har tid", "jag har en frysvara här som måste tillbaka" och listan goes on and one eftersom jag får samtal från två olika avdelningar. Allt detta samtidigt som jag står i scanningkassan, försöker hålla koll på växeln, kör avstämningar till oändligheten (alltid på de mest olägliga tidpunkterna såklart), drar korgar och springer med terminaler, ser till att köerna är under kontroll, ser till att rasterna är i fas och att personalen sitter på sin plats. Det här mina kära vänner.. Det är stress på hög nivå, donken släng er i väggen!

"Lider med dig Sandra som ska ha koll på allt samtidigt som det skiter sig överallt!!! Synd att man inte kan klona sig!!"

Sådärja.. Då har vi avhandlat den här dagen! Så fort jag får för mig att jag har en skitdag så ska jag läsa det här inlägget och jag kommer genast må bättre, för att toppa den här dagen lär knappast vara möjligt.

Annars då?
Jo tack, DH har säsongspremiär om få minutrar så livet börjar sakta men säkert ta form igen. Haha!
Ska slänga ihop en omelett till karln, bre två mackor till mig själv och sen blir det soffan för hela slanten. Tomorrow is a freeeeeee day!

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: research paper

We must look for our health. It's necessary for avoiding different problems with it.


Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback