Sommarlängtan.

För ett år sedan hade vi för ett par dagar sedan återvänt till Sverige efter en veckas semester i Turkiet, Marmaris. Vi hade det fantastiskt fint i en veckas tid. Jag längtar utomlands så in i norden med min lilla family. Sommaren är än så länge totalt oplanerad. R & jag är inte överens gällande en utlandsresa då R tycker det räcker med att vi har resan till Thailand i slutet på november inbokad men jag skulle gärna åka även nu i sommar.

Som sagt så hade vi precis kommit hem från Turkiet för ett år sedan och för ett år sedan imorgon åkte jag och Evelyn tillbaka till Marmaris för ytterligare en veckas semester med min mamma, lillebror & farfar. Livet var bra lyxigt som mammaledig. Jag längtar tillbaka ni även om jag trivs hur bra som helst med att jobba också.


Titta vilken liten tös för ett år sedan påväg till Turkey. Hon växer som ogräs våran älskade tjej!

Jag är ledig idag och som förväntat regnar det och är allmänt pissigt väder. Jag håller på att bli tokig på att jag aldrig kan få lite solsken från väderguden, det är hur fint och varmt som helst när jag jobbar men så fort jag får en ledig dag så regnar det och annat skit. Jag blir snart tokig och idag är jag bitter för det.
Till helgen är både jag & R lediga och det skulle inte förvåna mig om vi får en till helg med skyfall (precis som för två veckor sedan). Jag skulle jubla av glädje om gubben där uppe ville samarbeta en aning och ge oss solsken så vi kan sticka ut och njuta.

Förra året tog vi tillvara på varje solig dag, åkte och badade och hade picknick. Ofta med Sanna & Nessan som ju också var mammaledig. Lovely! Jag längtar tillbaka..










Oh my såå brun.



Snart är det midsommar ta mig tusan. Jag jobbar iofs till 16 då och R till 19 så det kanske inte blir allt för mycket med den dagen men något litet firande kanske det blir.

JAG LÄNGTAR TILL SEMESTERN!
Det kan för sjutton inte vara dåligt väder i tre veckor i streck iallafall.. Eller det skulle väl vara typiskt min tur då ;)

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback