Scheeeema.

I tisdagskväll satt jag bänkade framför tvn för att se premiären av Sofias änglar. Lipade som ett litet barn gjorde jag såklart till och från. Det kunde jag ju ana direkt alltså att tårkanalerna skulle fyllas. Vilka öden människor får möta.  Förbannat tacksam ska man vara över det liv man lever och ta vara på varje sekund man får chansen att uppleva. Man vet inte vilket öde man själv får möta.

Ikväll kikar jag på premiären av Svensk Maffia. Mycket program som berör på tv just nu.

Jag vill bara tillägga att det är svinigt kallt ute och att jag härmed är trött på allt för många minusgrader. Soligt & fint men på tok för kallt. Springa till tåget imorse för att slippa frysa fast och springa hem med Evelyn från förskolan av samma anledning.

Jobbet tar verkligen på mina krafter. Jag är helt slut när jag kommer hem av allt nytt. Hjärnan går på högvarv för att hänga med hela tiden men det är roligt att lära sig nya saker också. Skulle vilja däcka i sängen direkt när jag kommer hem men det går verkligen inte. Det ska lagas mat, ätas mat och lekas innan lillis ska sova. Puh.. Men det är mysigt. Familjeliv is the shit!

Imorgon jobbar jag 12-19.30 och då ska jag skynda mig så in i tusan och hämta bilen på Rs jobb och styra mot Rs föräldrar där Evelyn varit hela dagen med sin farmor. Hem och sussa för båda två då skulle jag tro.

Idag har jag förövrigt fått mitt schema. Jippiiiiihooo så att säga. Två veckors rullande schema med en chillvecka och en lite tuffare. Inga tider till senare än 20 och ledig varannan helg. Det kunde knappt bli bättre.

Good times och snart är det läggdags annars somnar jag rakt upp och ner.

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: Farfar Stig

Bra att du ser ut att trivas med ditt nya jobb,där det ser ut att våra betydligt bättre ordning¨än tidigare jobbb

Hälsa Evelyn och Roberto

2011-01-28 @ 17:33:10

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback