Magsjuka - hurra.

Då har vi varit utslagna hela familjen. Totalt nedgångna av magsjuka.
Det började igår.
Jag vaknade på morgonen och var precis som vanligt och begav mig iväg till jobbet. På förmiddagen för R av sig och berättar att han spytt och mår piss. Allt eftersom att dagen fortsätter känner jag hur ett illamående växer. Vid tvåtiden får jag gå hem och sätter mig bara för att räkna kassorna innan jag åker. Illamåendet är enormt och precis innan jag ska åka därifrån fick jag hälsa på toalettstolen. Fy i helvete vad jag hatar att spy.
Väl här hemma fortsätter trevligheterna under hela kvällen och jag känner mig sämre än sämst. Vanligtvis brukar man ju få slippa illamåendet en liten stund precis efter att man spytt men inte igår nej. Konstant illamående och hysteriskt magont. Igår var inte en rolig dag! R var piggare mot kvällen men jag fortsatte må pissigt.

När jag vaknade imorse mådde jag tack och lov inte illa längre. Jag är dock helt slut i kropp och själ och har knappt orkat stå upp på hela dagen men fortfarande sjukt skönt att slippa illamåendet, det är en av de värsta känslorna enligt mig.
Det går åt rätt håll så att säga. Imorgon vaknar vi ännu piggare så vi kanske slipper slösa bort helgen helt på att ligga i soffan och glo på tv. En lugn helg blir det ju utan tvekan men lite mer än soffhäng hade jag gärna sett.


Min mamma var precis här och hämtade Evelyn. Hon skulle få följa med henne och handla och ingen blev lyckligare än Evelyn som gärna ville gå ut. Hon har ju inte spytt på två dagar nu och ingen feber heller. Hon är piggeling igen så att säga och tycker det är skittrist att vara hemma med två segisar som bara orkar ligga i soffan.

Ikväll är det Lets Dance som gäller. Såklart! Till pappa Rs stora besvikelse.. Fjant.

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: sanna

Hoppas ni också blir piggeliner nu! =) Nja, babysittern vi hade till Nessan har ingen lekbåge, och nu när man har två bebisar så tror ja de e lättare att ha en sån där med både vibrator musik och leksaker på!! =) Och babygymmet har leksakerna hamnat lite överallt så de behöver jag också nytt:)iförsej räcker det kanske med en sån där som man bara kan ställa över själva lekmattan. sen så tror ja vanessa ska ha sin säng ett ganska bra tag till, därför behöver vi mer sängkläder plus säng och hela faderuttan till nya tjejen också. lovely! haha men så blir det=) Pussss


Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback