Alla hjärtans dag.

Jag ville bara kika in en snabbis och berätta om min underbara start på denna veckan. Det hela började med att jag försov mig lite imorse och med andra ord fick stressa iväg, inte så att jag skulle komma försent till jobbet eller så men inget lugn och ro på morgonen bara.Så jag stressar utav bara fan för komma utanför dörren vid 07 och hinna med tåget 07.13.
Jag är nere på stationen i tid men inget tåg dyker upp utan att visa försening.
Efter en stund visar skärmen att det är försenat till 07.26 men inte heller då kommer något tåg. Efter ytterligare en stund talar en röst om att gåget är inställt pga fordonsfel. Nästa tåg är försenat ytterligare lite till men 07.39 stiger jag äntligen på ett tåg och känner att "yes, jag slipper komma så himla sent till jobbet iaf". Tji fick jag. På vägen mellan väsby och rotebro stannar vi pga att vi hade ett trasigt tåg framför oss i Häggvik. Där får vi stanna i mer än 40 minuter (!!!!) innan vi får åka vidare. Det tog 1 timme att åka mellan väsby och sollentuna. Helt sinnessjukt vilken dålig start på dagen!

En sträcka som vanligtvis tar mig mindre än 30 minuter från dörr till dörr tog imorse 1 timme och 40 minuter. Jag kom en timme sent till jobbet och stressade på som tusan för att hinna växla alla kassor och annat som ska hinnas med på morgonkvisten. Jag kom i tid till morgonmötet också, tur det.

Dagen har gått fort fort fort. Vi har haft kaos på jobbet under större delar av dagen då folket svämmat över ungefär. Herregud så mycket människor som varit ute och handlat. Man skulle kunna tro att det varit löning men det har det ju faktiskt inte. Inte ens barnbidraget har ju kommit. Det måste vara alla hjärtans dagen som lockat ut alla.

Skönt var dett att lämna över vid 16.45 och åka hem efter denna dagen. Jag hoppas på en lugnare dag med en bättre start imorgon.

Nu blir det alla hjärtansmys i soffan resten av kvällen.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback