Yummie Fooood!

Denna helgen har verkligen bjudit på underbart god mat. Jaa eller jag har bjudit på underbart god mat helt enkelt. I fredags var Kim och Cattis här på Idolmys med smaskig middag och tillhörande vin. Då testade jag att göra lammfärsbiffar med fetaost serverat med en improviserad sås och blomkålsmos som är guds gåva till alla LCHF-are. 

Igår åt vi fläskarre i bit (min absoluta favoritmat) med god sås, plommon, blomkål, brysselkål, potatis, broccoli och äppelmos. Så förbannat gott och att det tar sin lilla tid att laga gör mig ingenting för det är värt det alla gånger.

Nu väntar jag på att mina foliepaket i ugnen ska bli klara. I dem ligger det torsk, blomkål, morötter, potatis, purjolök, scharlottenlök, citronsaft, smör, vitt vin och citronpeppar. Jag har blandat paketen med lite olika innehåll och det ska bli superkul att smaka. Detta har jag heller aldrig testat förut så vi håller tummarna för att det blir smarrigt!

Verkar som att det är dags för lite recept att dyka upp i bloggen ikväll efter denna helgs smaksensation, haha.

Jag hoppas paketen i ugnen blir klara så att jag hinner äta innan jag måste sticka till närakuten. Vi hoppas det går bra där borta också men det gör det väl!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback