Luftslottet som sprängdes.

Strax efter att jag hade pratat med min mormor i telefonen och hon frågat om Evelyn spytt något mer och jag svarat nej, då kommer det.. Såklart!! På soffan och mattan. Hallelulja.. Det var bara att ta bort överdraget från soffkudden och tvätta och spola rent mattan. En sväng ner i tvättstugan med nedspydda kläder och filtar. Puh!

Så en gång har hon alltså spytt under dagen. Ingen mat har hon fått i sig om man inte räknar med två tuggor mat och några potatisklyftor men det är ju inte konstigt. Man är inte hungrig när man är dålig. Druckit har hon iallafall gjort så det är huvudsaken, vatten och smoothies.

Vi tog tempen när R kom hem och då visade den 39,4 och nu innan läggdags hade hon 38,6 med alvedon. Stackars våran lilla flicka som är alldeles utmattad av den höga febern. Det gör ont i hjärtat att se min annars så glada och spralliga tjej ligga utslagen i soffan en hel dag. Hon sov dessutom i tre timmar under sin nap.

Hon slocknade för en halvtimme sen. Vi håller tummarna för att vi åtminstonde slipper någon spya inatt.
Nu ska vi kika på luftslottet som sprängdes och ha mysfika med avokadomackor. Imorgon är det lovely fredag och med en sjukling hemma innebär det mysdag i soffan och sen lets dance. Wohooo!

Film var det.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback