Evelyn - en gaphals?

Jag undrar vad det är för stök & bråk period som Evelyn har kommit in i? Under den senaste tiden (ett par dagar kanske) så har hon inte varit sig lik riktigt, alldeles för mycket skrik och protester för att vara den "vanliga" Evelyn. Protester är väl egentligen en sak för hon ska ju lära sig att hon har en egen vilja och allt som kommer med det. Så det får man stå ut med att hon protesterar när hon inte får som hon vill. MEN saken är den att hon ofta skriker och gormar för inte ett jäkla dugg, bara för att hon kan känns det som.

Hon kommer ofta och puttar bort en om man inte sitter/står/ligger som hon vill. Hon springer fram och tar en i handen för att gå någonstans, vill under inga omständigheter gå själv. Om jag vänder ryggen till i tre sekunder skriker hon direkt. Ibland är det precis som att hon inte vet själv vad hon vill så att hon skriker för det. Det är så svårt att veta vid dessa tillfällen när hon gapar vad det är hon är ute efter.

Evelyn som tidigare varit så lätthanterlig är som förbytt. Visserligen är hon inte såhär varje sekund men under en dag så hinner vi med way too much skrik och skit.
När dagen bestått av mycket skrik och lider mot sitt slut har jag inte ork till mer än att sitta i soffan och slappna av. Detta handlar om dem dagarna när jag är själv med Evelyn hela dagarna från det att hon vaknar i stort sett tills det att hon somnar då pappa R jobbar sent.
Om vi är två är det inget att orda om, då hjälps man ju åt. Plus att hon oftast inte är hälften så skrikig när pappa R är hemma. Hur kommer det sig ni kunniga där ute?

Nu får det vara nog med klagandet för idag och ett tag framöver. Jag önskar att lätta och glada Evelyn kommer tillbaka illa kvickt.. Älskade lilla barn!

Imorgonkväll tankar vi batterierna och myser på tuman hand jag och pappa R. Vi ska nämligen gå och se Eclipse. Evelyn ska få busa hos mormor och morfar imorgon och så hämtar vi hem henne på söndagsmorgonen. Det ska bli ofantligt skönt att få gå på bio och njuta av varandras sällskap!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback