Örebro Pics.

         
Evelyn var fin i diadem och ny blus från gammelmormor. Redo för avfärd! Evelyn snodde min plats illa kvickt.

         
Vi stannade till på Max och fick i oss lite mat. Jag testade LowCarb hamburgaren som serveras i ett stort salladsblad, den fick godkänt!
          
     När vi kom fram till Örebro och farfar så gick vi nästan direkt iväg. Vi gick till Stora Holmen (tror jag) där det fanns karuseller, lilleputt-tåg och djur som vi kikade på.


Som ett "minisamhälle" eller vad man nu ska säga med bilväg, trottoarer, hus och rödljus. Kul grej I must say. Dessvärre så fattade jag inte konceptet direkt då jag inte såg rödljusen och allt detta och i samma sekund som jag insåg hur det låg till kom det en liten pöjk och körde rakt in i mig med sin bil, aj aj aj vad ont det gjorde.

    
Vi matade getter, eller mest pappa R egentligen kanske. Evelyn blev lite rädd när de kom och ville äta på hennes grässtrå.

    
Vi åkte eka över till Slottsparken. Det var väl en sisådär 5 tag med årorna som el capitan fick ta så var vi över.

    
Härlig blandning av vattenlek, lekpark, blommor och stora gröna områden i Slottsparken. Vart hittar man sånt i Stockholm lixom?

         
En välbehövlig drickapaus påväg från Slottsparken till Jensens Böffhouse. Evelyn kikar under lugg eftersom hennes hår har växt som ogräs och hon allt för ofta tycker att det är så himla kul att rycka loss hårspännet. Dags för klippning av luggen snart, Sanna min vän? :)

         
När vi hade ätit en förbaskat god middag på Jensens med min farfar och hans syster Ulla så promenixade vi hemåt. Kruxet var bara att Evelyn hade fått för sig att hon skulle springa åt det motsatta hållet hela tiden så pappa R fick jaga jaga jaga och skratta till tusen. Denna grejen visar cyklister som cyklat förbi under dagen. Cykelstad det där!




När vi kom hem så var det inte mycket mer än att förbereda Evelyn för sängen.
Det mina vänner var första dagen i Örebro. Resten tar vi imorgon!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback