Disaster.

Idag har vi haft en stressig dag minst sagt och natten till idag var den värsta natten vi varit med om i Evelyns 1 åriga liv. Vi vaknade kvart i ett av att Evelyn panikskriker och det fortsatte hon med ett jäkla bra tag. Det hjälpte inte att hålla i henne, ingenting hjälpte. Hon vred sig av panik i famnen så att det var svårt att hålla henne. Himla läskigt tycker jag faktiskt att det var. Efter en stund gick vi och satte oss i vardagsrummer och jag satte på lite musik och hon blev lugnare men skrek ändå lite titt som tätt.
Försökte lägga henne i sin säng när vi märkte att hon blev trött igen men så fort vi gått ut ur rummet började det om så vi la oss i vårat rum istället.

Även där var det lite skrikfest en stund för att sedan totalt vända och bli en glad & busig tjej. Vi alla tre slocknade i sängen samtidigt någongång efter halv tre imorse. Under natten pep hon till några gånger (och ville ingenting) men vi fick sova till tio imorse iallafall. Jag ska be att få tala om att jag sovit förbannat dåligt inatt för att Evelyn har typ puttat ut mig så att jag legat som ett sträck på sidan av sängen med halva kroppen utanför sängen. Ville absolut inte flytta på henne för att riskera att hon vaknar och börja om från ruta ett igen med skrikfest.

När jag vaknade imorse hade jag ont i hela min kropp. Fyfan för denna natten! Jag vet inte riktigt vart vi tar vägen om detta skulle upprepas även inatt, vi kramphåller våra tummar så att säga. Jag undrar vad sjutton det var som var fel inatt, hon måste ha drömt riktigt läskiga mardrömmar eller någe för hon verkade inte ha ont om man blir lugn av att lyssna på musik och så och skrika lite om vartannat bara. Men det förblir ett mysterium.

Sen att vi har borrat upp tavellister, fixat knoppar på garderoberna, tvättat 1 ton smutskläder, hälsat på min mamma på sjukan och haft besök ikväll. Sikken tid tingen tagit idag så att allting har behövt gå som på räls, inte en lugn stund för oss inte. PUH!

Yvette tog med sig sin lillasyster Julia och Fia kom också som en överraskning och hälsade på ikväll. Mina gamla vapendragare i högstadiet och gymnasiet. Åhh så roligt!!!!
Evelyn fick otroligt fina kläder i present av Yvette, hon kommer bli så himla ball i det. Lyckliga vi! Ska visa bilder på det imorgon. Jag fick tillomed också present, inte var dag man får det.
Fina människor!

Jag som bara tänkte slänga in ett snabbt inlägg skrev en halv bok. Nu är det verkligen godnatt som gäller för att samla lite försvunnen sömn och hoppas på en bra natt.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback