Ännu mer julfix.

Hola amigas. Eller något!


Jag har varit riktigt effektiv efter jobbet. Väl hemma efter att ha hämtat en glad tjej på förskolan satte jag igång med middagen. Evelyn var megahungrig så hon fick äta före mig den lilla råttan men när även jag var mätt och belåten satte jag igång och städade. Torkade skåp och körde en riktigt ordentlig städrunda. Guuud så skönt, nu är det julstädat här hemma. Bara Evelyns lakan kvar att byta och det går ju på ett kick.

Evelyn sussade lite senare än vanligt eftersom vi städade och stod i. Hon torkade och torkade. Mammas lilla hjälpreda! Jag spenderade en timme framför Gordon Ramsays julprogram när lillis somnat. Jag älskar alla dess julprogram med matlagning och pyssel. Jag ser nog nästan vartenda ett som jag hinner med. Jag kommer sitta bänkad imorgon också när Gordon är på tvn igen för avsnitt två.

Nu har jag precis gjort brända mandlar i tre tappningar. En med vaniljsocker, en med kanel och en vanlig. Tjohoo så gott. Nu är det bara en sorts godis kvar att baka och det ska jag sätta fart med alldeles strax så att jag slipper stöka med det imorgon.


Detta blev skörden efter gårdagens julbak med finaste Cattis ♥
Knäck, julkola, skumtomtefudge och rocky road.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback