Julbak.

Nu har jag precis förberett en saffransdeg. Det luktar jul hos oss. När Evelyn vaknar ska vi nämligen baka pepparkakor och lussebullar. Första julbaket för Evelyns del. En liten kavel och pepparkaksformar inhandlade vi idag när vi var och veckohandlade så nu väntar jag enbart på att tösen ska vakna så vi kan sätta igång. Mysigt! Pappa R ligger och snarkar här bredvid mig så även han måste kvickna till om det ska bli något bak. Lite julmusik och ljus and we are good to go. Lite julstämning vill man ju ha.

Jag inhandlade förresten att lucialinne till Evelyn idag inför firandet på förskolan. Jag tror att det kommer vara på tok för långt trots att jag köpte i minsta storleken men jag ska se om någon vänlig själ vill hjälpa mig att lägga upp den liten. Jag längtar tills luciafirande på förskolan. Jag fixade så att jag kan gå tidigare från jobbet och hinna se firandet, det vill jag inte för allt i världen missa och pappa R är ledig så vi kan gå båda två. Kameran i högsta hugg!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback