Förskolesnack.

Jag har suttit och pysslat med Evelyns dagistider inför kommande tiden. Vi fick nämligen septemberschemat häromdagen. Jag har då verkligen ingenting att klaga på men det vet jag att det är andra som har, pappa R till exempel. Mycket kvällar för hans del medans jag själv jobbar dag för det mesta och är ledig varje helg så jag klagar minsann inte såklart. Jag är väldigt lycklig över mina tider då en stor sten lyftes från hjärtat när jag såg dem, trodde det skulle gå åt helvete att matcha våra scheman med dagistider osv. Vill ju inte gärna ha henne där från 7 på morgonen till 6 på kvällen. Nu är det bara pappa R som får väldigt lite tid med lillis, hon sover ofta när han kommer komma hem och så. Väldigt tråkigt men vad gör man?

Jag har suttit och vridit, vänt och räknat på dagistiderna och i snitt kommer Evelyn gå på dagis 24 timmar per vecka och 5 timmar per dag och vara ledig minst en dag i veckan. Till en början... September ut så att säga. Sen återstår det att se vad som sker!

Finns några dagar som inte känns så roliga att lämna henne mellan 7.30-16.30 men vi får jobba på dem dagarna så hon slipper vara där så länge. Det löser sig!

Nog med förskolesnack för en stund. Sleepytime snart om jag ska orka upp vid nya väckningstiden 07.00, hon sov ju på förskolan idag trots allt så den rutinen fortsätter vi nog med och hoppas hon sover längre när vi är lediga. HOPPAS HOPPAS det är ju trots allt vi som väcker henne och inte tvärtom!

Först ska jag mannekänga för pappa R. Var nere på centrum en sväng och kikade. Fick med mig 3 klännigar, 1 linne och 1 tröja med mig för den pissiga summan av 300 riksdaler. Som hittat ju och jättefina grejer! Ibland är det bra med lite rea.. Måste ha en klänning att ha på mig när Cattis och jag sticker till Gävle på lördag och nu har jag tre att välja mellan. Det mina vänner ser vi fram emot!!!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback