Evelyns framsteg.

Under en period nu, när det funnits tid över, har jag gått igenom min blogg sedan Evelyn föddes för att skriva ner hennes framsteg och tillfällen man gärna vill komma ihåg. Det har tagit sin lilla tid att läsa igenom alltihopa, jag har tydligen varit en ganska flitig bloggare som det ser ut ;)
Äntligen har jag en lista samlad på ett och samma stället, nästa uppgift blir att föra in den i Mina Första År-boken som vi har till Evelyn. Jag tycker egentligen inte alls om den boken som vi köpte för hundra år sedan så jag funderar på att göra en egen fotobok istället. Fotoböcker är underbara! Och allra bäst ifrån Fujidirekt som har ett kanonprogram att arbeta med.

Här är listan iallafall.


Drack ur nappflaska: 4 dagar

Började sova hela natten
: 7 veckor

Första leendet: 1 månad & 2 veckor

Jollrade (och då menar jag all the time): 2 månader & 3 veckor

Suga på tån: 3 mån & 2 veckor

Flyttade leksak från ena handen till den andra: 3 mån & 3 veckor

Sitta i matstolen första gången: En veckan innan 4 månader

Vända från rygg till mage (med flit): En vecka innan 4 månader

Mage till rygg (med flit): 3 månader & 2 veckor

Smakis: Dagen före 4 månader - potatis

Högt skratt: Tre dagar innan 4 månader

Första tanden: 5 månader

Sitta själv (utan stöd): 5 ½ månad

Premiär i sittvagnen: En vecka före 6 månader

Höll i nappflaskan själv: 6 månader

Andra tanden: 6 månader

Klappa händerna: 6 månader

Ställa sig upp med stöd:
 6 månader & 3 veckor

Krypa: 7 månader och 1 vecka

Barnvakt för första gången: 10 månader

Gå: 11 månader & 1 vecka

Sov i eget rum: 11 månader & 2 veckor


Sådärja, då var den förevigad också eller hur man nu ska säga.

Vi har haft en helt fantastiskt dag tillsammans idag med en massa roligt men det blir det mer av imorgon för nu ska jag och R kolla på New Moon som vi köpte hem idag. I LOVE!

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: nina

Jag drack te och kaffe. Dock svart. Du får dricka det men ska då inte ha i mjölk, socker, honung eller sådär. Nu när jag lärt mig dricka svart kaffe så är kaffe med mjölk otrooooligt sliskigt!



Light vågade jag inte, samma sak höll jag mig undan mineralvatten då jag läste att det kan förstöra ketosen. När jag lyxade till det så pressade jag i citron i vattnet, men inte mer än det. Och efter några veckor så uppskattar man det otroligt mycket. Så pressa citron eller lime i vattnet om du vill varva lite, och drick svart kaffe och te. Något annat vill jag inte säga ja till, OM du skulle komma ur ketosen. Jag höll mig kvar i alla fall med vattnet och det "svarta", och det räckte gott och väl!


Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback