Snurrig i bollen.

Herregud vilket härligt väder vi haft idag. Såhär vill jag ha det varje dag.
"Imorse" ringde min mamma och väckte mig, klockan var då 11.20. De undrade om vi ville följa med och promenixa lite och det ville vi så jag gick in till lillis som fortfarande inte hade vaknat för dagen. Hon vaknade till och låg i sängen och drog sig lite sen satte vi fart med mat och kläder innan mina föräldrar kom hit och vi begav oss ut en sväng i det fina vädret.


Väl hemma igen ställde jag mig och stekte raggmunkar som Evelyn fick till lunch och efter det var det naptime för lilltösen. R kom hem från jobbet och stack ner i tvättstugan, skönt att slippa tvätta nuförtiden. Vi kör lite ombytta roller på den fronten just nu, älskart!


Cribbe ringde och ville ha med mig till gymmet så jag hoppade i träningskläderna och körde dit. Uppvärmning med 10 minuter på trappmaskinen och jag kände att helvete vad jag inte klarar av det här när de 10 minutrarna var slut. Jag blev alldeles snurrig, såg vitt och kände hur hörseln försvann mer och mer. Precis som det känns innan jag svimmar. Det satt i under någon minut men sen lugnade det ner sig och vi körde styrketräning istället, dock kände jag hur det snurrade till lite då och då.
Då var det alltså konstaterat att jag inte är gjord för att träna intensivt just nu. Inte så konstigt heller med tanke på att jag får i mig strax under 500 kcal per dag. Men jag tänkte att jag ju kunde testa iallafall och se hur det går. Nu har jag svaret på det men lite styrka funkar nog fint, får skippa det andra och hålla mig till mina promenader.

Nu tänkte jag faktiskt krypa till kojs, trött som attan trots den otroliga sovmorgonen jag fick imorse. Imorgon är R ledig och vi har inga planer för dagen men något måste vi hitta på men vad återstår att se.

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: nina

Ajajaj, inte bra att gymma på cambridge! Jag fick för mig att sticka ut och jogga en gång och det slutade med att jag höll på att svimma och kräktes i en buske. Kroppen är inte gjord för att gymma på kuren, men imorgon ska jag köpa gymkort och komma igång med träningen.



För mig har det faktiskt gått riktigt bra när jag började äta igen. Jag vet inte vad jag vägde när jag slutade med kuren men efter att ha gått upp mina kilon i vätska så ligger jag nu på min tidigare "övre" normalvikt. Har vägt mig lite var och varannan dag nu när jag varit i Väsby och haft tillgång till våg, och kroppen har vant sig med den vikten och håller den. Så allt som allt gick jag ner 7 kilo under kuren, ca 8-9 kilo innan vätskan kom tillbaka.



Dock var jag otroligt dålig på att trappa upp, tror att jag trappade upp med 2 shakes + ett litet mål mat i 3 dagar, sedan började jag äta på "heltid" igen. Det viktigaste är att skippa kolhydraterna (jag tar kanske en macka till frukost, annars uteslutande sallad till mat istället för potatis/ris/pasta) och hålla portionerna i bra storlek, dessutom försöker jag att verkligen hålla mig ifrån socker i den mån det går. Så med andra ord har jag gått över till att köra GI (som bröd kör jag knäckebröd eller GI-ruta, då det har lägre GI). Sedan har jag faktiskt unnat mig glass och lite chips nu i helgen, men då får man ta en extra promenad på det.



Första måltiden var helt underbar! Haha, jag hade kunnat bli religiös. För min del blev det en sallad med grillat kycklingbröst och honung/senap-dressing. Helt underbart att få känna så många smaker samtidigt, och jiiiisses vad mätt jag blev, och ändå var det den fjuttigaste salladen jag någonsin köpt ute! Du kommer nog aldrig glömma din första måltid efter att du kört kuren, jag vet att jag inte kommer göra det i alla fall, haha.


Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback