Mat VS välling? SEGER!

Jag måste skriva om hur duktig Evelyn varit med maten idag.
När vi vaknade åt hon gröt och några fyrkanter med smörgås och leverpastej. Till lunch fick hon en flaska välling eftersom vi var iväg och inte hade möjlighet att mata henne ordentligt. Sedan åt hon inte förns vi kom hem vid fem och då åt hon det som var kvar av potatisen med köttbullar och sås från igår och biffstroganoff för att fylla upp. Till efterrätt fick hon en halv "yoghurtförpackning" med fruktpuré. På kvällen fick hon gröt med frukt och nu det sista hon fått innan läggdags är två flaskor välling inom loppet av en timme. 

Hon har verkligen varit sååååå duktig mot vad hon brukar vara. För det första brukar hon inte tycka om gröt utan hon bara kniper med munnen. För det andra så brukar hon inte hålla sig mätt på maten utan vilja ha flaska direkt efter.

Våran BVC-tant sa till mig igår när vi var där att jag skulle försöka att inte ge henne flaskan precis efter maten för att hon då lär sig att hon inte behöver äta för hon får ändå flaskan då och blir mätt. Det är ju lättare att dricka ur flaskan än att äta. Så istället tyckte hon att jag skulle hellre då ta fram mat igen och försöka på nytt om hon visar att hon är hungrig.

Duktiga duktiga tjejen som bara ätit välling vid två/tre tillfällen idag och klarat sig på vanlig mat. Imorgon kör vi samma igen, visst hjärtat?

Vi åt lax med potatis och romsås idag till middag och det har jag mosat iordning till lillans lunch eller middag imorgon. Ska testa nu om hon tycker om att äta samma mat som vi äter, himla enkelt det skulle vara då minsan.


/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: sanna

haha jaa juste ni kommer ju köra massa kalas o firanden snart! =) woho! haha jaa vet de va länge sen, men ja e trött på magbilder nu.. vill visa bebis bilder!!!!!!!! AAH! =) puss

Postat av: sanna

Jaa.. de e ju fsktiskt sant! =) jag försöker o vila, känner mig ganska trött typ hela tiden, men man känner sig så lat när man bara slappar.. men de e nog en bra ide! nu när de börjar bl riktigt kallt också så känner man ju bara för o krypa ihop i soffan med varm choklad och film! :) skönt när du bor här sen, så kan man liksom ''springa'' mer mellan gårdarna för lite fikastunder liksom:)puss

2009-10-01 @ 14:12:42
URL: http://sanini.blogg.se/

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback