Bilproblem.

Idag har vi varit och träffat Cattis för en fika på Stinsen. Vi tittade runt lite i affärer också men jag kom inte hem med någonting och tur var väl det för det har jag nämligen gjort alla andra dagar. När vi var färdiga i Stinsen lämnade vi av Cattis och åkte hem till mams och paps en stund innan det var dags att hämta R på jobbet och åka hem. Vi har självklart spenderat kvällen med att spana på Greys, nu sitter R och glor på tvn så jag passar på att uppdatera lite. Men snart är det nog läggdags faktiskt, det är nästan tidigt för oss.


Evelyn är med och provar kläder på Gina.

    
Såhär vill jag gärna ligga i vagnen. Bus med mormor.

    
Fina flickan.

Imorgon ska vi droppa av R på jobbet när han börjar för att sedan åka hem till mamma och vidare till Västerås. Varför då kan man ju undra? Jo det ska jag få be att tala om för er. I söndags gick nämligen våra vindrutetorkare sönder, dom fastnade på mitten av rutan bara sådär från ingenstans. Så nu har vi haft min mammas bil sen i måndags för det är ju omöjligt att köra om det regnar utan vindrutetorkare. Anledningen till att vi ska åka hela vägen till Västerås är för att de har just den lilla skit reservdelen som vi behöver på en skrot där. Istället för att betala 2000 spänn för en helt ny del åker vi helt klart hellre till Västerås och hämtar delen där för 250 kronor. Till saken hör att vi ska besiktiga bilsaten på fredag och med det här problemet går den aldrig igenom. Som tur var så känner mina föräldrar en kille som ska försöka ordna det åt oss imorgon när vi har fått tag på delen. Egentligen är det fel del, eller ja det finns ju höger och vänster på allt och den som vi hittat är såklart den vi inte behöver, om det nu är höger eller vänster kommer jag inte ihåg. I vilket fall som helst ska killen som ska laga skitet svetsa och fixa & dona så vi håller tummarna på att vi har en någorlunda hel bil imorgon!

Ojoj nu skena jag iväg om något så totalt ointressant som bilsatens problem!
Jaja det innebär ju, om inte annat, att jag är tillbaka i bloggvärlden och skriver som tusan.

/ Sandr0o 


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback