Nyshoppat.

Long time no see.
Mindre bloggning betyder upptagna dagar som ni säkert förstår.
Igår startade jag och Evelyn dagen lugnt här hemma, en liten tös ville på inga villkor som helst sitta på golvet själv och var allmänt grinig. Vi hade turen att min mamma kom och kidnappade oss och styrde mot Uppsala. Annars hade vi nog verkligen haft en lång och jobbig dag hemma med en mindre nöjd tjej men ute på vift finns det massor att se och ingen tid för gnäll.

Vi gick omkring på Fullerö och kikade på heminrednings grejor, några ting rikare blev jag som kommer sitta fint i vårat nya hem.

     
Självklart ska den sitta åt andra hållet på vägen sen. Närbild på prinsesskronan som man sedan har ett ljus i såklart.

    
En skylt till vårat nya hem. Finaste skylten till Evelyns nya rum. Jag älskar den!

När vi promenerat runt där och kikat på en himla massa åkte vi vidare mot Uppsala centrum (?) och tittade i butiker. Evelyn fick två nya klänningar av sin mormor. Hon kommer bli så fin så i dem.

    
Vilken liten sessa hon kommer vara i dessa. Den bruna är jag stormförälskad i!

När vi kom hem igen hade R redan varit hemma i en timme ungefär så det vara bara att hoppa på matlagningen direkt. Jag gjorde en torskgryta med crabfish, räkor, röda linser, potatis och lite annat spännande som faktiskt blev riktigt bra! På kvällen när Evelyn hade somnat tittade jag och R på män som hatar kvinnor (hundra år efter alla andra jag vet) och herrejisses vilken förbannat bra film. Så fruktansvärt äcklig men hej & hå vilken film! Vi måste verkligen se till att se den andra i raden också.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback