LEKHÖRNAN!

Det hade gått finfint för Evelyn att vara hemma hos mormor medans jag och pappa R var och käkade gott och såg på bio. Min mormor var också inne och busade med vårat hjärta. Det var första gången Evelyn var utan mig eller R i mer än en timme och vad himla bra att det gick så smidigt. Hon hade sovit i hela två timmar, vilket typ aldrig händer annars. Vid halv nio var vi och hämtade våran lilla plutt och åkte hemåt. När vi gick ifrån bion kände vi båda två att vi saknade lillskiten men det får man ju lov att göra, precis som alltid när man är ifrån henne någon timme. För övrigt tycker jag att filmen var riktigt bra. Jag kan inte riktigt bestämma vilken av Twilight eller New Moon jag tycker är bäst för de var ganska olika men båda två är underbara. Jag längtar som tusan till nästa film!

Idag har vi varit alldeles för många timmar i centrum tror jag. Först åt vi lunch på nya thairestaurangen och sedan stannde vi till i "lekhörnan" eller vad man nu ska kalla det. Evelyn lekte där i säkert en timme utan ett endaste litet knyst. Hon attackerade en liten 8 månaders bebis lite då och då, det såg ut som att hon försökte ta av tjejen kläderna. Lilla knäppisen!
Vi mötte upp Fia för en liten fika och tillslut ville Evelyn verkligen inte sitta kvar i matstolen där längre (det är sååå dumt att det inte finns något bälte i de stolar som dom har på alla restauranger) så hon ställde sig upp varenda sekund. Vi gick återigen till "lekhörnan" så att Evelyn kunde leka av sig och vi kunde prata. Det var trots allt ett bra tag sedan vi sågs jag och Fia. Men det ska det bli ändring på för om mindre än två veckor kommer hon bo rakt över gatan ifrån oss. Vi gick in och hälsade på Jessie en stund inne på Farbror också, inte igår det heller.
Evelyn somnade när jag bar på henne inne på farbror och hann inte sova i mer än en kvart kanske innan jag var tvungen att försöka få på henne overallen och självklart så vaknade hon.

Vi hämtade upp mamma påvägen hem och åkte och shoppade en hel massa kläder till lilldonnan, otroligt billigt var det! Äntligen var vi påväg hem till mina föräldrar efter en hel lång dag på stående fot och en liten tjej som var trött som tusan efter bara 15 minuters sömn under dagen. Vi slappade där och Evelyn somnade på tok för sent och sov mellan 8-9 ungefär. Det resulterade i att hon nyss har somnat här hemma. Så kan det gå ibland men det är ingenting som vi vill ha allt för ofta inte, alldeles för sena kvällar!

Dumma jag har inte haft någon kamera med mig idag men jag har fotat med mobilen istället. Men vart kan då min mobilsladd vara? BORTA! Så det blev visst inga bilder.
Men imorgon tänkte jag försöka lägga upp de bilder som jag faktiskt har på min kamera som jag glömt visa er. Dåligt med bilder i bloggen nu, skärpning!

Hjälp vad många bokstäver det blev. Jag som bara skulle titta in lite snabbt, tjena!
Imorgon hade jag planerat att vi skulle vara hemma men nu har jag ändrat mig. Vi måste åka på tapetjakt imorgon med, jag och Evelyn, för vi vet ju fortfarande inte vad vi ska ha och nu börjar det bli lite tajt. Nycklarna får vi ju redan på måndag! HALLELULJA!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback