Fredagen är över.

Som sagt så har vi spenderat eftermidadagen och kvällen hos mams och paps. Jag och mamma var en sväng runt och hälsade på mammas kompis som bor i samma område en snabbis. Sen blev det middag, lillan somnade lagom till maten så att jag hann äta i lugn och ro innan hon vaknade igen. När hon väl vaknade och skulle äta så blev det lite bråk med maten och efteråt så vart hon allt annat än glad. Först en massa skrik som sedan övergick till skrik, lugn, skrik, lugn och tillslut somnade hon hos sin morfar. Så idag har vi nästan gjort lite framsteg, lillan var hos mamma en stund före middagen och hos pappa efter middagen då när pluttan somnade. Det känns som om det är mer än vad vi lyckats med tidigare utan panikskrik. Förr eller senare måste hon ju lära sig att det inte är farligt att vara hos någon annan än mig och R.
Evelyn har varit bråkig med maten större delen av dagen, vilket visar sig vara ett allt mer förekommande problem tycker jag. Iallafall lite till och från. Hon lixom visar att hon är hungrig och äter lite men sen spottar och fräser hon och skriker och då får man hålla kvar flaskan i munnen på henne tills hon tar den igen och sedan samma procedur om och om igen tills hon antingen skiter i att äta eller äter. Idag har vi sölat ner kläderna totalt med tanke på hennes ätbeteende för när hon är sådär jobbig vid matningen så orkar jag inte bry mig om att ta bort flaskan och torka bort spillet utan då kör jag bara på för annars blir hon arg minsan, om man tar bort flaskan även fast hon inte äter. Hon har otroligt ombytligt beteende våran lilla donna. Ena dagen gör hon på ett visst vis och den andra dagen på ett annat, det är inte lätt att hänga med i vad som gäller.

Nu sitter Evelyn i sin pappas knä och han försöker få i henne lite mat innan läggdags men istället sparkar hon vilt, rycker i fötterna och känns hyperaktiv och lycklig. Hellre det än skrik men det vore positivt om vi åt lite ordentligt också. Sakta men säkert går det ner iallafall just nu, det är vi tacksamma för.

  
Just nu..
Matning och gymnastik samtidigt.

Jag bjuder på några bilder från dagen.

  
LIgger på första parkett hemma hos mormor och morfar.

  
Pappa busade med mig när vi skulle hoppa i min pyjamas och lät min body sitta kvar på huvudet. Knasboll!

  
Då tyckte mamma att jag var himla söt så jag fick en massa pussar. Pusskalas!

/ Sandr0o

Kommentarer
Postat av: bella

haha va söt hon är med bodyn på skallen :)


Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback