Lätt irriterad.

Jag glömde tala om att vi fick stopp i avloppet i badrummet igår.. IGEN! Jag ringde SigtunaHem men kom bara till telefonsvararen, pratade in ett meddelande och hoppades att någon skulle ringa upp mig men icke. Jaja det var ju inte så farligt igår trots allt, man fick duscha i superspeed fart eftersom det tog extra lång tid för vattnet att rinna ner i brunnen och toaletten bubblade from time to time. MEN idag.. Idag är det värre mina kära vänner.
Idag har det kommit upp förbannat äckligt vatten ur duschavloppet som stinker skit och har en ganska otrevlig färg. Så i nuläget har vi äckligt färgat vatten på hela badrumsgolvet. Jag har ringt SigtunaHem idag igen, första gången kom jag till telefonsvarern. Jag talade in ett meddelande igen och sa att det börjar bli lite jobbigt nu med vatten på hela golvet. Efter det stack jag och tränade. När jag kom hem hade jag ännu inte fått något svar så jag greppade telefonen och ringde igen, denna gången till växeln och inte vårat områdeskontor. Jag talade om för damen i luren att jag måste få hjälp med mitt badrum och att idioterna på mitt områdeskontor aldrig ringer upp mig. Hon kontaktade då mitt områdeskontor och kopplade mig till dem. Jag fick prata med en finnpajsare, för honom talade jag om att jag ringt en gång igår och en gång idag utan att någon ringt upp mig. "Jag har ingen aning om ärendet, jag ska kolla med grapparna." Varpå jag talar om att det är andra gången det händer på en månad lite drygt och att man nu inte ens kan gå in i badrummet. "Det är inte pra, det är ju nypygge. Vi får skicka någon, jag ska höra med grapparna".

Nu sitter vi här halvt förtvivlade och äckliga. Jag har varit och tränat men jag kan inte duscha. Hur fräsch tror ni att jag känner mig på en skala från ett till tio? Inte så värst kan jag tala om.
Det skulle inte förvåna mig om alla SigtunaHem människor nu är på lunch istället för att hjälpa oss stackars hyresgäster med vårat översvämmade badrum. Det vore ju bra om det var någon som kom hit innan vattnet rinner vidare ut i hallen för det bubblar ut mer lite då och då. Om vattnet når hallen då blir det verkligen panik kan jag tala om, då är det nästan läge att åka till SigtunaHem kontoret med en bomb runt mig och hoppas att någon hjälper oss då.

Dessutom stinker det skit i hela trapphuset, precis som det luktar på dasset på min farmor och farfars landställe. Jag undrar om det finns något samband mellan våran "förstoppning" och skitlukten i trappan? Jag fick iallafall springa som en dåre när jag skulle hämta posten för att slippa andas in äckelluften allt för länge och dörren till våran toalett håller vi stängd, annars dör vi väl tillslut. Helvetes skit... 

Jag är inte bitter. Absolut inte. En dag kan verkligen inte börja bättre än såhär.

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback