Smärta.

Jag får panik. Jag kan inte amma och jag kan inte pumpa heller. Sår, sprickor och blod hindrar mig från båda delarna. Det gör så ont och nu är jag rädd att min mjölk kommer börja sina ännu mer eftersom jag inte kan stimulera produktionen på något sätt alls nu. Visserligen hade det ju redan innan blivit dåligt med mjölk vilket har inneburit att vi blivit tvungna att ge lillan ersättning som tillägg till amningen men nu har det bara blivit ersättning bortsett från lite utpumpad mjölk som jag lyckades få fram igår trots problemen.

När jag tänker på att hon får ersättning tänker jag direkt på BVC. Sist jag var där försökte jag berätta att hon har fått tillägg men vågade inte riktigt berätta hur mycket och hur ofta eftersom man märkte hennes misstycke så fort jag ens nämnde ordet ersättning. Det är så himla irriterande och man får ju inte direkt någon uppmuntran eller hjälp eller så. Det kan ju kännas tillräckligt jobbigt redan från början och sen när man kommer till BVC känns det lixom värre, det borde ju kännas bättre tycker jag?
På ett sätt känns det lite jobbigt att min BVC-tant inte vet om hur pass mycket ersättning vi nu blivit tvungna att ge henne ifall att det dyker upp några problem som jag sedan frågar henne om när jag kommer dit, då har ju inte hon all fakta som kanske spelar roll för att kunna lösa problemet. Det är en hel vetenskap det här.

Men just nu gör det iallafall så förbannat ont att det inte går alls. Jag känner en strålande känsla igenom hela bröstet till och från också, usch. Jag undrar hur lång tid det tar innan mjölken helt tar slut?

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback