Helgen närmar sig.

Idag strax före klockan tio på morgonen befann jag mig hemma hos mams och paps. R började nämligen tidigt och jag hade bestämt med mamma att vi skulle åka och kika på kläder när hon kom hem från jobbet. Då var det bara till att stiga upp tidigt imorse för att åka med R. Jag och lillan tittade en stund på tv men somnade ganska snabbt både hon och jag, i dryga två timmar sedan var det dags för lillan att äta lite mat. Efter matstunden så la jag lillan på en filt i soffan och la mig bredvid henne. Vi hade det så himla gosigt då. Hon bara låg där och log hela tiden, hon var så himla glad. Tittade med stora ögon, härmade, pratade och log. Så fantastiskt mysigt var det.

  
Här hade vi det himla mysigt.

När mamma väl kom hem sen så stack vi till Stinsen. Jag hade gärna velat handla en massa vårkläder men helt plötsligt blev jag inte alls på humör för det och det var nog bra egentligen så slipper jag ha en butter R här hemma, haha.
Min mamma färgade sina ögonfransar på en salong där. Vi båda såg till att noppa våra ögonbryn där också, med sån där tråd. Så himla smidigt, snabbt och smärtfritt.

När vi var tillbaka hemma igen lagade mamma mat och medans vi väntade på att maten skulle bli klar så lekte vi lite med gips och lera. Jag hade tagit med mig saker så att vi kunde göra fotavtryck. Ville göra det idag eftersom hon är exakt två månader idag. Tiden har gått så himla fort. I helgen ska jag försöka göra ett handavtryck också.


Lilla fossingen. Behövs lite mer filning på kanterna bara.

Middagen bestod sedan av lövbiff, klyftpotatis, trattisar och beasås. Mums. R svängde förbi efter jobbet och åt lite mat innan vi åkte hemåt. Nu ligger jag i soffan och bloggar och R sitter med lillan sovandes i knät medans han spelar PES nu igen. Snart är det Shark på tv och sedan är det läggdags.

  
        
Kvällen hos mams och paps.
 Ligga i morfars famn. Sova i vagnen. Påväg hem. Sitta i mormors knä.


Imorgon ska jag leka med Cattis. Hon ska komma hit så ska vi laga mat och titta på Lets Dance. Det blir nog en riktig myskväll, himla härligt med besök på en fredagskväll. Inte alls någe roligt att sitta och titta på underhållnings tv själv inte och känns ju dessutom ganska meningslöst att laga god mat till mig själv bara.

Som sagt Shark och sedan nattinatti.

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback