BVC besök i snöovädret.

Nu har vi precis kommit hem. Läkarbesöket gick inte alls som vi hade tänkt oss. Lillan hade bara gått upp från 4185 g till 4250 g sedan i onsdags så det var inte bra alls. Så nu fick vi en tid att komma tillbaka nästa vecka och väga så att vi har stenkoll på vikten nu eftersom det inte var bra. Vi hoppas verkligen att det ser bättre ut till nästa gång.
Hon hade åtminstonde växt och blivit hela 54 centimeter lång, alltid något!

Sen när det väl var dags för läkarbesöket då blev lillan helt otröstlig och bara skrek och skrek. Testade att amma henne och nog var hon hungrig som en liten gris trots att hon hade ätit precis innan vi gick hemifrån. Lilla tjockisunge :)
Så besöket tog mycket längre tid än vi trodde. Läkaren fick ta in andra barn emellan så att hon skulle kunna äta och bli lugn. Men när vi väl kom in så såg allting annat bra ut, hjärta, lungor, ögon och så det är bara vikten som behövs ändring.

Som om inte det vore nog när jag sedan är påväg hem så lyckas jag få till världens karatevurpa på arslet. Det var så förbannat halt i backen påväg hemåt från Valsta centrum. Då kom en man som gick bakom mig fram och frågade hur det gick och hjälpte mig med vagnen ner för backen.

Antingen är det snorhalt ute eller så är vägarna inte ens plogade. Utanför mig här så är det sjukt mycket snö på gångvägen så det går fan knappt att ta sig framåt. Jag fick helt enkelt gå på bilvägen sista biten hem, vad gör man?

Nu ligger lillan i soffan och sover. Hoppas hon fortsätter med det ett tag till så att jag hinner slänga i mig lite rester sedan thaimiddagen i söndags. Smaskens!

Vi hörs av senare!


/ Sandr0o

Kommentarer
Postat av: bella

Åh jag vet precis hur det känns, har halkat 3 gånger på fyra dagar :@ Klarade lillebrorsan din uppkörningen?


Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback