Det vankas bio.

          
Att ligga på mage är kul ibland, tillomed katten vill smygkika. Jag ville hellre ligga på sidan. Här ligger jag skönt och myser.

         
Tittar på när pappa dammsuger. Leka med leksakerna. HEY MAMMA, du stör mig i mitt lekande.

Lillan ligger och sover. Läggningen blev tidigare än planerat idag då lillan knappt orkade hålla ögonen öppna och slumrade till i duschen så fort hon stängde ögonen. Så därför snabbade vi oss på lite så att lillan kunde få vila sina trötta ögon. Klockan halv åtta låg lillan i sängen och slumrade. Vid halv nio hörde jag skrik ifrån sovrummet (precis som igår vid samma tid ungefär) så hon fick komma upp och sitta hos mig inne i det mörka sovrummet. Då var hon ganska pigg men inte tillräckligt pigg för att hålla dig vaken allt för länge i det mörka och tysta rummet. Efter en kvart, tjugo minuter sov hon igen efter lite matpåfyllning.
Precis innan R kom hem vid halv elva hörde jag än en gång skrik. Hon fick komma upp till mig men denna gången sov hon fortfarande och blev alldeles lung när hon fick komma till mig. Hon sussade sött vidare men jag passade på att fylla på med lite mer mat inför natten. Nu sover hon gott i sin säng igen och jag håller tummarna för att natten ska gå bra.
Visserligen har hon ju idag vaknat till två gånger sedan läggdags men jag är nöjd ändå änsålänge. Jag hade inte direkt väntat mig att de nya rutinerna skulle funka på en gång. Jag trodde aldrig det skulle gå att ens lägga henne så pass tidigt utan trodde snarare att hon skulle sova i en halvtimme som vanligt och sedan vakna igen för att vara uppe. Jag är nöjd med våra framsteg.

Tur att världens bästa tjej är så himla duktig.

Imorgon är R ledig. Jag tänker spendera så mycket tid ute på balkongen som det bara går. Jag vill bli brun. Efter dagens solning känns det riktigt bra, märkena är där och imorgon bättrar vi på det hela.

Och vet ni? På torsdag då ska jag ha det riktigt lyxigt. Jag ska vara barnfri. Jag och Cattis ska nämligen bege oss till Kista för att kika lite i butiker, äta mat och sedan gå på bio. R slutar tidigt så han är hemma med lillan. Snacka om lyx att gå på bio, kan inte ens komma ihåg när jag var på bio senast. Det ska bli trevligt som tusan.

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: cattis

DU förtjänar allt lite lyx du! Hoppa vi hittar nå fint i nån affär ja behöver nå nytt! :D


Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback