Rutin på prov.

Jag har alldeles nyss lagt Evelyn i sin säng för natten, förhoppningsvis. Jag provar nämligen på någonting nytt idag.
I hopp om att lillan ska somna tidigare på kvällen än klockan 23 så har jag idag dragit in lite på sovstunderna, speciellt nu på kvällen. Idag vaknade hon vid 9.15. Hon tog sin första nap 12.15-13.15. Sedan har hon sovit en gång till under dagen vid halvfyra/fyra tiden och då endast i en halvtimme. Med andra ord har hon bara sovit i 1½ timme idag, hon brukar sova betydligt mer under en dag. Iochmed att hon sovit mindre under dagen är min förhoppning nu att hon ska bli tröttare tidigare.


Den nya kvällsrutinen ser ut som så:
19.00 får hon en halv flaska ersättning för att sedan fylla på med banangröt, ungefär en smakportion.
Efter gröten får hon mer ersättning om hon vill, idag räckte det med de första och gröten.
19.30 är det dags för kvällsbad och efter badet har vi lite mysigt och har massage med "sovagott" oljan. På med pyjamas. Försöker med den sista ersättningen igen för att verkligen vara säker på att hon somnar mätt och belåten.
20.00 Sovtajm.

Vid badet idag kunde hon knappt hålla ögonen öppna from time to time. Så trött var hon allt må ni tro, nu återstår bara att se om hon tror att det är natt nu och sover fint och inte vaknar om en halvtimme.

Igårkväll såg läggningsrutinen likadan ut, dock skedde det hela senare. Men det här är planen framöver, vi får se hur det går. Jag har inte allt för stora förväntningar på att hon ska sova ända tills imorgonbitti nu idag men det skadar inte att försöka. Med lite tid så kanske det går, jag tänker iallafall försöka. Funkar det inte så funkar det inte men då har jag iallafall gett det ett försök.

Håll tummarna för oss!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback