OJJJJ!

Jisses. Jag har aldrig varit med om maken så mycket spya jag och Evelyn hade över hela oss själva för en liten stund sedan. Jag var tvungen att ta ett kort på eländet för att kunna visa R när han kommer hem, för han skule aldrig tro mig. Han skulle tro att jag överdrev men jag kan ju passa på att visa er också. Det var helt hysteriskt mycket som kom upp. Jag var tvungen att lägga lillan på golvet precis nedanför soffan för att det inte skulle droppa och rinna infrån henne. Fick slänga av mig mina kläder eftersom jag hade spya på händer, tröja och byxor. Tvätta händerna och torka det som kom på soffan, tur att det inte var mycket som hamnade där iallafall. Efter det var det bara att bära in lillan och lägga henne på skötbordet och klä av henne pyjamasen som jag precis innan hade klätt på henne. Typiskt!



    
Evelyn alldeles nerspydd. Mina byxor efter spyattacken.

Det bästa av allt är att igår stängde Sigtunahem av varmvattnet mellan några timmar och ända fram tills på fredag ska det vara begränsat med varmvatten vilket tydligen innebär ingen varmvatten alls. Grattis till oss. Jag kunde med andra ord inte bada lillan eftersom det bara finns iskallt vatten i huset. Jag tror inte hon skulle bli så glad då.
Visst skulle jag ju kunna koka upp vatten i en massa kastruller och sedan blanda ut med det kalla vattnet. Men det känns som om det är lite överkurs att sätta igång med det med en nerspydd bebis i famnen. Vi får köra på det imorgonbitti istället när både jag och R är hemma och kan hjälpas åt med lillan och vattenkokande.

Evelyn verkade iallafall inte störas alls av  att hon spydde denna kopiösa mängd för hon låg och skrattade där på golvet och skrattade också hejvilt när jag hade flyttat henne till skötbordet. Sötunge!!!
Jag ska lägga upp ett videoklipp på det lite senare så får ni se vilken solstråle.

Nu måste jag snabba mig på att titta på Greys.

/ Sandr0o



 


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback