Natten blev lyckad.

We made it.
Lillan skrek till några gånger vid halv ett tiden inatt. Hon sov fortfarande så det verkade som om hon drömde mardrömmar eller så. Jag tog upp henne tillslut medans hon fortfarande sov och lät henne fortsätta sova i min famn i några minuter innan jag lade ner henne i sängen igen.
Vid sextiden vaknade hon och ville ha mat och så fort hon fick nappflaskan i munnen somnade hon om igen. Är det någonting den här damen kan så är det att äta sovandes. Hon slumrade sött i sin säng tills klockan kvart över nio när det var dags att starta dagen.

Se så bra det gick hela natten även fast läggningen var flyttad till tre timmar tidigare. Nu kör vi på samma sak idag.
Lillan har sovit sin första nap mellan 12-13 och nu har hon precis somnat för andra gången. Jag tror vi satsar på en halvtimmes sömn men max en timme, vi får se hur det bir.

Efter sovstunden är det dags för lite katrinplommon så vi slipper problem med magen.
Jag glömde förresten berätta att lillan drack vatten för första gången igår. Jag trodde hon skulle reagera på att det inte var ersättning som kom ur flaskan men hon bara drack på.

Igår åt lillan mycket mat trots BVC råd om att bara ge en gång om dagen.
Hon åt gröt till frukost, potatis & palsternacka till lunch, fruktpuré till mellanmål och sedan gröt igen som kvällsmål. Det är visserligen bara smakportioner änsålänge men jag tror att det kan vara bra för lilla tjejen att komma in i det här med att äta ordentligt. Hon verkar ju dessutom tycka om det så varför inte? Sålänge vi inte stöter på några problem för då får vi avvakta.

Nu återstår det att se hur kvällens läggning går. Jag håller mina tummar, hårt!

Jag ska fica iordning min middag bestående av lax med ris och dillsås som jag ska avnjuta på balkongen, där vi spenderat större delen av dagen. Jag har faktiskt hunnit ligga ute i solen och steka i 2 ½ timme. Grattis till mig.


/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback