Middagstips.

Jag tänkte slänga in ett litet middagstips som jag testade igår.
I mitt kylskåp igår stod nämligen en förpackning med creme fraiche gourmet med smak av saffran och tomat och planen för middagen var att använda den. Sagt och gjort, gott blev det ska ni se.

Du behöver:
2 kycklingfileér
1 fp krossade tomater
1 burk creme fraiche gourmet saffran & tomat
1 lök
3 klyftor vitlök
Pasta

Fräs lök och vitlök i en stekpanna.  Tillsätt kyckling, stek ordentligt.
Häll i krossade tomaterna, låt puttra ett tag. Häll sedan i den smaksatta creme fraichen och låt även detta puttra en stund. Smaka av med salt och peppar och tillsätt eventuellt mer vitlök efter smak.
Serveras med pasta.

Både jag och R tyckte att det blev smarrigt. Det skadar ju inte heller att det är busenkelt att göra!

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback